شاهرود- مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان سمنان با بیان اینکه این استان دارای دو میلیون هکتار اراضی سیل خیز است، گفت: آبخیزداری مهمترین راه تغذیه منابع آبی از این سیل‌ها است.

به گزارش خبرنگار مهر، محمد جعفر مرادی حقیقی ظهر چهارشنبه در مراسم درختکاری در شرکت سیمان شاهرود و در جمع خبرنگاران با بیان اینکه آبخیزداری یکی از مهمترین اقدامات برای تغذیه سفره‌های آب زیرزمینی استان است، تاکید کرد: این استان دارای دو میلیون هکتار اراضی سیل خیز است.

وی با بیان اینکه جمع آوری روان آب‌ها به تغذیه منابع آبی کمک شایانی می‌کند، افزود: این موضوع در کاهش آثار مخرب خشکسالی نیز مؤثر است.

همراهی مردم در حفظ انفال

مدیرکل منابع طبیعی استان سمنان با بیان اینکه حفظ و حراست از پوشش گیاهی در کنار ارتقای آن از دیگر اقداماتی است که به کاهش مضرات خشکسالی کمک می‌کند، بیان داشت: حفظ جنگل‌ها و مراتع و پوشش گیاهی در زمان بارش‌های سیل‌زا نه تنها از بروز خسارات جلوگیری می‌کند بلکه به ارتقای منابع آبی نیز کمک خواهد کرد لذا این موضوع در دستور کار منابع طبیعی قرار دارد.

مرادی حقیقی شاهرود را مستعد ارتقای پوشش گیاهی دانست و تاکید کرد: وجود جنگل‌های هیرکانی در این شهرستان از برکات و نعمات خدادادی بسیار غنی است که باید قدردان آن باشیم.

وی با بیان اینکه مردم به خصوص در شهرستان شاهرود منابع طبیعی و جنگل‌ها را از آن خود می‌دانند و این کار ما را برای ارتقای پوشش گیاهی و همچنین نگهداری از انفال راحت تر می‌سازد، گفت: سازمان‌های مردم نهاد در کنار گروه‌های مردمی و رسانه‌ها نقش بسزایی در نگهداری از پوشش گیاهی استان سمنان دارند.