زنجان-معاون فنی اداره‌کل منابع‌طبیعی و آبخیزداری استان زنجان گفت: حدود ۷۳ هزار هکتار جنگل طبیعی در استان زنجان وجود دارد و در استان جنگل کاری توسعه می یابد. 

به گزارش خبرنگار مهر، پیمان فقیه ظهر چهارشنبه در نشست خبری با خبرنگاران، گفت: منابع‌طبیعی حسب وظایف ذاتی خود، فعالیت‌های محیط‌زیستی و توسعه جنگل را در دستور کار خود دارد.

وی با بیان اینکه در سال‌های اخیر بالای ۵۰۰ هکتار بحث غنی‌سازی مناطق جنگلی را داشته‌ایم، اظهار کرد: در مناطق مختلف استان که پتانسیل‌های جنگلی دارد، کارهای احیا و غنی‌سازی انجام شده است.

معاون فنی اداره‌کل منابع‌طبیعی و آبخیزداری استان زنجان گفت: پویش‌های مردمی «هر ایرانی یک درخت» و «هر شهید هزار اصله درخت» برگزار می‌شود.

فقیه تاکید کرد: هر ساله بحث غنی‌سازی و توسعه جنگل در جنگل‌های استان زنجان انجام می‌شود.

وی با بیان اینکه حدود ۷۳ هزار هکتار جنگل طبیعی در استان زنجان وجود دارد، افزود: در استان جنگل کاری توسعه می‌یابد.

معاون فنی اداره‌کل منابع‌طبیعی و آبخیزداری استان زنجان، با بیان اینکه بحث توسعه جنگل با مشارکت مردم به صورت جنگل‌کاری طبیعی در استان انجام می‌شود، تصریح کرد: استفاده از ظرفیت خیرین برای توسعه جنگل‌کاری و فضای سبز برای اولین بار در استان زنجان استفاده می‌شود.

فقیه افزود: در استان زنجان جنگل طبیعی که چوب آن قابل استفاده برای قاچاقچیان باشد نداریم که این جنگل‌ها حدود ۷۰ هزار هکتار است که بیشتر از گونه ارس بوده است.