تبریز- امام جمعه تبریز گفت: جهاد تبیین مدنظر رهبر معظم انقلاب اسلامی به تحقق اهداف انقلابی منجر می‌شود و پیشرفت، گسترش عدالت اجتماعی و اقتدار روزافزون نظام را در پی خواهد داشت.

به گزارش خبرگزاری مهر، حجت‌الاسلام والمسلمین محمدعلی آل‌هاشم پنجشنبه شب در سی‌وسومین یادواره شهدای شهر لیلان از توابع شهرستان ملکان اظهار داشت: کشور در یک موقعیت حساس و در مواجهه با توطئه‌های جدید دشمنان قرار دارد و در چنین شرایطی جهاد تبیین باید با جدیت بیشتر مدنظر قرار گیرد.

وی اضافه کرد: دشمنان از طریق رسانه‌های گروهی و فضای مجازی می‌خواهند مردم را نسبت به اسلام و انقلاب و آرمان‌های والای امام راحل و اهداف مقدس مقام معظم رهبری دلسرد کنند ولی ملت همیشه در صحنه ایران اسلامی و خانواده معظم شهدا هیچ‌وقت اجازه نمی‌دهند دشمنان در نقشه‌های شوم‌شان موفق شوند.

امام جمعه تبریز با تاکید بر اینکه عزت، اقتدار و امنیت امروز کشور به برکت خون شهدا به دست آمده است، افزود: شهدا داوطلبانه و به عشق اسلام و امام راحل به جبهه‌ها رفتند و حتی بعضی‌ها شناسنامه‌هایشان را برای رفتن به جبهه عوض کردند و با تقدیم خون خود باعث سربلندی پرچم اسلام شدند.

حجت‌الاسلام والمسلمین آل‌هاشم رمز موفقیت نظام اسلامی و راه شهدا را اطاعت از فرامین مقام معظم رهبری دانست و تصریح کرد: امروز ادعاهای انقلابی افراد با اطاعت از فرامین رهبری سنجش می‌شود.

وی توجه به جوانان را نیز مورد تاکید قرار داد و بیان کرد: جوانان را باید در صحنه نگهداریم و به خاطر نوع پوشش از آنان خرده نگیریم زیرا این جوانان در عین برخی تفاوت‌ها، همان جوانانی هستند که مدافع حرم شدند و در مناسبت‌های مذهبی در مساجد حضور پررنگی دارند.

امام جمعه تبریز با اشاره به وجود مشکلات اقتصادی و معیشتی در کشور اظهار امیدواری کرد که به واسطه اجرای برنامه‌های دولت سیزدهم، بخشی از این مشکلات رفع شود.

وی وحدت کلمه و دوری از اختلاف را عامل حفاظت از راه و خون شهدا دانست و افزود: همه باید دست به دست هم بدهند و پشت سر رهبری، اهداف عالی انقلاب اسلامی را دنبال کنند تا این نظام مقدس را به صاحب اصلی خود، امام زمان (عج) تحویل دهیم.