مستند «ماجرا» در رادیو صبا به بهانه سالروز بزرگداشت حکیم نظامی گنجوی، جویای ماجرای لیلی و مجنون می شود.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از روابط عمومی رادیو صبا، برنامه مستند «ماجرا» با شعار «هر نام‌آوری ماجرایی دارد»، در رادیو صبا به بررسی دلایل شهرت و محبوبیت فرهیختگان و بزرگان ایران زمین می‌پردازد.

«ماجرا» عنوان یکی از برنامه‌های مستند رادیو صبا است که در قالب مستند گزارشی به بررسی دلایل شهرت افراد و ماجراهای معروف می‌پردازد.

در این برنامه لیلا علاقمند به عنوان گزارشگر با طرح یک سوال به ماجراجویی می‌پردازد و گزارشی مستند از علت معروف شدن «ماجرا» تقدیم مخاطبان می‌کند.

مثنوی بلند لیلی و مجنون یکی از پنج منظومه نظامی گنجوی و یکی از مشهورترین داستان‌های عاشقانه در ادبیات فارسی است.

مستند ماجرا، به بهانه سالروز بزرگداشت حکیم نظامی گنجوی، اسناد و منابعی را جستجو کرده تا به این سوال جواب دهد که آیا لیلی و مجنون و ماجرای عاشقانه شان ریشه در واقعیت داشته است یا خیر.

کامل احمدنژاد، استاد ادبیات دانشگاه تهران و مترجمِ مهمترین پژوهش کراشفسکی درباره ریشه یابی داستان لیلی و مجنون و قوام استاد ادبیات غنایی دانشگاه فردوسی مشهد، دو مهمان مهم این قسمت از مستند «ماجرا» هستند.

مستند «ماجرا» با نویسندگی و تهیه کنندگی انسیه شمس الهی و گزارشگری لیلا علاقه مند تولید شده و شنبه ۲۱ اسفند ساعت ۱۴ روی آنتن شبکه رادیویی صبا موج اف ام ردیف ۱۰۵,۵ مگاهرتز می‌رود.