گناوه- رئیس شبکه بهداشت و درمان گناوه گفت: همه نیروهای این شبکه برای ارائه خدمات بهداشتی و درمانی در ایام نوروز در آماده باش کامل قرار گرفتند.

عصمت حیدری در گفت‌وگو با خبرنگار مهر اظهار داشت: به منظور ارائه خدمات بهتر به همشهریان و میهمانان نوروزی و دسترسی آسان به خدمات بهداشتی مرکز خدمات جامع سلامت سیدالشهدا به عنوان مرکز معین شهری در ایام تعطیلات رسمی (از ۲۹ اسفند تا چهار فروردین) فعال است.

رئیس شبکه بهداشت و درمان گناوه افزود: این مرکز با بخش‌های آزمایشگاه، رادیولوژی، دندان پزشکی، مرکز ۱۶ ساعته کووید ۱۹ و مرکز خدمات بهداشتی ارائه خدمت خواهد داشت.

وی اضافه کرد: مرکز خدمات جامع سلامت بندر ریگ و روستای مال خلیفه‌ای نیز همچون روزهای عادی در ایام تعطیلات نوروزی باز است.

حیدری با اشاره به اینکه اورژانس ۱۱۵ این شهرستان با تمام ظرفیت در ایام نوروز فعالیت خواهد داشت اضافه کرد: جهت رفاه مسافران نوروزی و دسترسی آسان‌تر و سریع‌تر به خدمات اورژانسی، اورژانس ۱۱۵ اقدام به برپایی کانکس در ساحل خواهد کرد.

وی بیان داشت: در تعطیلات نوروزی ۱۴۰۱ واکسیناسیون کووید ۱۹ صبح‌ها در مرکز خدمات جامع سلامت سیدالشهدا و عصرها در مرکز تجمیعی واکسیناسیون حوادث از ساعت ۱۶ الی ۲۲ شب انجام می‌شود.

تأمین سلامت مواد غذایی

رئیس شبکه بهداشت و درمان گناوه در خصوص کشیک نوروزی کارشناسان بهداشت محیط عنوان کرد: به منظور تأمین سلامت مواد غذایی شهروندان و مسافران نوروزی از ۲۵ اسفند ماه کشیک نوروزی کارشناسان بهداشت محیط آغاز و تا پایان ۱۵ فروردین ادامه خواهد داشت.

وی در خصوص مطب‌ها و درمانگاه‌ها و داروخانه‌های بخش خصوصی گفت: کارشناس نظارت بر درمان و امور دارویی این شبکه مانند روزهای عادی در ایام تعطیلات نوروزی بر مطب‌ها و درمانگاه‌های خصوصی و داروخانه‌ها نظارت خواهند داشت.

حیدری با اشاره به فعال بودن مرکز هاری در ایام تعطیلات یادآور شد: مرکز هاری این شبکه در ایام تعطیلات جهت موارد حیوان گزیدگی فعال است اما برای مواردی مثل گزیدگی با عقرب و مار به بیمارستان امیرالمومنین (ع) گناوه باید مراجعه شود.

رئیس شبکه بهداشت و درمان گناوه خاطرنشان کرد: هدف ما در حوزه بهداشت و درمان جلب رضایت شهروندان و مسافران نورزی و ارائه خدمات با کیفیت بهداشتی به مردم است و امیدواریم با همراهی مردم و تلاش همکاران این مهم محقق شود.