قزوین - معاون توسعه مشارکت های مردمی کمیته امداد استان قزوین گفت: طی ۱۱ ماهه سال جاری بیش از ۶۳ میلیارد تومان کمک مردمی توسط مراکز نیکوکاری جمع آوری شده است.

به گزارش خبرگزاری مهر فرزاد فرهادی با اشاره به فعالیت مراکز نیکوکاری در قزوین اظهار کرد: موسسات خیریه را نه تنها رقیب نمی دانیم بلکه اعتقاد داریم موسسات خیریه با فعالیت های خود به فرآیند امدادرسانی کمک می کنند در نتیجه مشکل محرومان با سرعت بیشتری حل می شود.

وی ادامه داد: موسسات خیریه و کمیته امداد امام خمینی (ره) در کنار هم باید کار کنند همان طور که تاکنون در کنار هم به امدادرسانی به محرومان پرداخته ایم، در ادامه نیز باید چنین روندی را استمرار دهیم.

معاون توسعه مشارکت های مردمی کمیته امداد استان قزوین خاطرنشان کرد: کمیته امداد امام خمینی (ره) برای انسجام بخشی به جریان نیکوکاری و فرهنگ سازی انفاق در جامعه اقدام به ارائه مجوز فعالیت به مراکز نیکوکاری کرده است.

وی تصریح کرد: مراکز نیکوکاری با رویکرد مردمی شکل گرفته است از این رو همه اعضای موسس و فعالان آن را اقشار مختلف مردم تشکیل می دهند که دغدغه خدمت به محرومان و نیازمندان را دارند.

فرهادی عنوان کرد: طی ۱۱ ماهه سال جاری بیش از ۶۳ میلیارد تومان کمک مردمی توسط مراکز نیکوکاری جمع آوری شده و همه این کمک ها توسط اعضای مراکز نیکوکاری برای محرومان هزینه شده است.

وی اظهارکرد: بررسی عملکرد مراکز نیکوکاری نشان می دهد که تا پایان بهمن ماه سال جاری عملکرد این مراکز نسبت به برنامه های پیش بینی شده ۱۶۷ درصد تحقق داشته است چراکه برنامه پیش بینی شده بیش از ۳۷ میلیارد تومان بود.

معاون توسعه مشارکت های مردمی کمیته امداد استان قزوین اظهارکرد: امروز برای خدمت به محرومان لازم است از کارکرد جزیره ای فاصله بگیریم و بر تعامل و همکاری و هم افزایی برای خدمت رسانی به مردم توجه کنیم.

وی در پایان یادآور شد: خدمت به محرومان و نیازمندان موضوع مهمی است که باید در فضای فرهنگی و اجتماعی جامعه بیش از پیش نهادینه شود تا فرهنگ زیبای انفاق و نیکوکاری در جامعه بسط یابد.