بیرجند-دادستان عمومی و انقلاب بیرجند گفت: برای آسودگی خاطر مردم به همه زندان‌های خراسان‌جنوبی ابلاغ شده که تحت هیچ شرایطی به سارقان در روزهای تعطیلات مرخصی داده نشود.

به گزارش خبرنگار مهر، حجت‌الاسلام علی نسایی ظهر یکشنبه در شورای پیشگیری از وقوع جرم خراسان‌جنوبی اظهارکرد: سرقت‌های خرد روان شهروندان خراسان‌جنوبی را آزرده خاطر می‌کند که متأسفانه رو به افزایش بوده است.

دادستان عمومی و انقلاب بیرجند بیان‌کرد: برای آسودگی خاطر مردم در ایام نوروز به همه زندان‌های خراسان‌جنوبی ابلاغ شده است که تحت هیچ شرایطی به سارقان در روزهای تعطیلات مرخصی داده نشود و بر این مسئله تأکید داریم.

نسایی ادامه‌داد: هر چند مراجع قضائی برای سارقان حرفه‌ای مجازات‌های سنگینی در نظر می‌گیرند ولی در کنار تلاش قضات و مقامات قضائی در برخورد با مجرمین خود مردم نیز باید مراقب اموالشان باشند و از آن حفاظت کنند.

وی بیان‌کرد: میزان سرقت در خراسان‌جنوبی طی سال ۹۹ نسبت به سال ۹۸ حدود ۲۷ درصد و در سال ۱۴۰۰ نسبت به ۹۹ نیز ۱۲ درصد افزایش داشته است.

دادستان عمومی و انقلاب بیرجند با تأکید بر اینکه کاهش روند رشد سرقت‌ها نشان دهنده برخی از اقدامات پیشگیرانه توسط متولیان امر است، ادامه‌داد: بر اساس قانون جدید سرقت‌های زیر ۲۰ میلیون تومان در صورت گذشت شاکی خصوصی قابل تعقیب نیست.

نسایی همچنین بر ایجاد کمپ‌ها و مراکز نگهداری معتادان موضوع ماده ۱۶ در خراسان‌جنوبی تأکید کرد و بی‌توجهی به این مسئله را مصداق ترک فعل دانست.