بجنورد- امام جمعه بجنورد گفت: جوانان به خاطر خلوص نیت در پذیرش مسئولیت قابل اعتماد هستند و به بیت المال خیانت نخواهند کرد.

به گزارش خبرنگار مهر، حجت‌الاسلام رضا نوری ظهر یک‌شنبه در دیدار مسئولان کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد و فعالان فهما خراسان شمالی با تبریک اعیاد شعبانیه و میلاد حضرت علی‌اکبر (ع) و روز جوان، آن حضرت را شبیه‌ترین فرد از نظر سیرت و صورت به نبی مکرم اسلام (ص) توصیف کرد.

وی با بیان اینکه حضرت علی‌اکبر (ع) و حضرت سکینه (س) در راه اسلام جهاد اصغر و جهاد تبیین کردند، گفت: این دو جوان، بهترین و ناب‌ترین الگوی جوانان به‌ویژه جوانان مسجدی هستند که باید از سجایای آنان درس گرفت.

امام‌جمعه بجنورد، جوانان را قابل‌اعتماد در پذیرش مسئولیت دانست و با بیان اینکه این گروه از افراد به دلیل خلوص نیت کمتر در بیت‌المال خیانت می‌کنند، بر واگذاری مدیریت‌ها به قشر جوان تأکید کرد.

حجت‌الاسلام نوری همچنین روز شهدا را هم گرامی داشت و گفت: ۷۵ درصد شهدای ما بین ۱۵ تا ۲۵ سال سن داشتند و حتی میانگین سن فرماندهان ما در دوران جنگ فراتر از ۲۰ تا ۲۵ سال نمی‌رفت که این امر نشان می‌دهد جوانان ما همواره در راه اسلام و قرآن پیش‌قدم هستند.

در این دیدار که به‌صورت مشترک با حضور جوانان، ورزشکاران و فعالان اداره کل ورزش و جوانان خراسان شمالی برگزار شد، حاضران به بیان نظرات و دیدگاه‌های خود در خصوص مسائل جوانان، آسیب‌های اجتماعی و فعالیت‌های مسجدی پرداختند.