بجنورد- استاندار خراسان شمالی گفت: دستگاه های متولی برای جلوگیری از آسیب های احتمالی سیل به رفع نواقص پل ها و آبراهه ها اقدام کنند.

به گزارش خبرنگار مهر، محمد رضا حسین نژاد ظهر یکشنبه در ستاد پیشگیری از بحران خراسان شمالی که در سالن جلسات استانداری برگزار شد، اظهار کرد: مشکلات و مسائل حوزه بحران استان با ارائه برنامه‌های اجرایی از سوی دستگاه‌های متولی استان حل می‌شود.

استاندار خراسان شمالی ادامه داد: دستگاه‌های اجرایی استان باید برای بروز هر حادثه و بحرانی هدف گذاری داشته باشند و با انجام اقدامات عمرانی لازم، کشور را نسبت به این موضوعات حساس کنند.

وی در خصوص حوزه پیشگیری از خطرات سیل نیز گفت: آگاه سازی دستگاه‌های اجرایی به مردم در خصوص بروز سیل در بستر رودخانه‌ها و نصب علائم هشدار دهنده ضرورت دارد.

حسین نژاد خاطر نشان کرد: دستگاه‌های متولی استان باید نسبت به کنترل، بازبینی، رفع نواقص و بازگشایی پل‌ها و آبراهه‌ها هم اقدامات لازم را انجام دهند.

وی بر ضرورت بیمه محصولات کشاورزی نیز تاکید کرد و افزود: فرهنگ سازی و ترویج این موضوع باید از سوی دستگاه‌های اجرایی متولی استان انجام شود.

گفتنی است گزارش وضعیت جوی استان، ارائه طرح شناسایی روستاهای در معرض خطر سوانح طبیعی کشور و گزارش وضعیت رودخانه‌ها و سدهای استان و بررسی عملکرد بازسازی مناطق زلزله زده از دستور کارهای این نشست بود.