سمنان- دادستان مرکز استان سمنان در اطلاعیه ای تاکید کرد: هشدارها درباره چهارشنبه آخر سال، از سوی خانواده ها جدی گرفته شود تا شاهد تلخ شدن کام مردم در آستانه سال نو نباشیم.

به گزارش خبرگزاری مهر، به نقل از روابط عمومی دادگستری استان سمنان محمد شریف ابراهیمی در اطلاعیه‌ای نسبت به وقوع حوادث جبران ناپذیری ناشی از عدم کنترل هیجانات چهارشنبه پایان سال (چهارشنبه سوری) و شیوع ویروس کرونا در نتیجه عدم رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی در سفرهای غیر ضروری آغاز سال جدید هشدار داد.

در این اطلاعیه آمده است: متأسفانه مراسم چهارشنبه آخر سال به دلیل عدم فرهنگ سازی صحیح بی توجهی به هشدارها و عدم رعایت موارد ایمنی و وجود هیجانات آنی به خصوص در بین جوانان و نوجوانان، هر سال شیرینی و حلاوت ایام عید نوروز را به کام خانواده و مردم عزیزمان تلخ می‌کند و در این رابطه افرادی جان خود را به دلیل همین بی توجهی‌ها از دست می‌دهند و یا دچار مصدومیت بدنی شدید و جبران‌ناپذیر می‌شوند.

در بخش دیگری از اطلاعیه می‌خوانیم: از طرفی مطابق مقررات شرعی و قانونی حفظ جان و در معرض خطر قرار ندادن خود و دیگران امری ضروری و لازم است و همچنین با توجه به شیوع ویروس کرونا و ضرورت رعایت شیوه نامه‌های بهداشتی و اجتناب از تجمعات غیر ضروری می‌طلبد تا مردم از حضور خود و فرزندان عزیز و دلبندشان در این تجمعات آخر سال جداً خودداری کرده تا شاهد حوادث تلخ و ناگوار و از دست دادن عزیزانمان نباشیم.

در اطلاعیه فوق تأکید شده است: بدون شک دستگاه قضائی با افرادی که به تذکرات و هشدارها توجه نکنند و اقدام به برپایی تجمعات در چهارشنبه آخر سال نمایند و آرامش و امنیت جامعه را خدشه دار و سلامت عمومی را به خطر اندازند بدون اغماض برخورد قاطع به عمل خواهد آورد و چنانچه متخلفانی دستگیر شوند تا پایان تعطیلات در بازداشت خواهند ماند.

در این اطلاعیه همچنین آمده است: به والدین خاطر نشان می‌شود چنانچه والدین در نگهداری و مراقبت از اطفال و نوجوانان خود قصور ورزیده و در اثر رفتار مخاطره‌آمیز فرزندان شأن خسارتی به بار آید، مسئولیت کیفری و مدنی داشته و از ناحیه دادستانی مورد تعقیب کیفری قرار خواهند گرفت.