خرم‌آباد- بیش از ۹ هزار عدد انواع مواد محترقه در شهرهای سلسله، چگنی و الیگودرز کشف و ضبط شد.

به گزارش خبرنگار مهر، سرهنگ عسگر عیسایی فرمانده انتظامی سلسله امروز سه شنبه در گفت و گو با رسانه‌ها از کشف هزار و ۲۰۰ عدد مواد محترقه در این شهرستان خبر داد.

وی اظهار داشت: در پی کسب خبری مبنی بر دپوی مواد محترقه در سلسله، رسیدگی به موضوع در دستور کار مأموران پلیس این شهرستان قرار گرفت.

فرمانده انتظامی سلسله افزود: مأموران با انجام اقدامات اطلاعاتی و نامحسوس محل مورد نظر را شناسایی و پس از کسب مجوز قضائی اقدام به بازرسی کردند.

سرهنگ عیسایی تصریح کرد: در بازرسی از محل مربوطه هزار و ۲۰۰ عدد انواع مواد محترقه کشف شد؛ برابر اعلام کارشناسان ارزش تقریبی کالای مکشوفه ۶۰ میلیون ریال برآورد شده است.

وی عنوان کرد: در این راستا یک نفر دستگیر و پس از تشکیل پرونده مقدماتی تحویل مراجع قضائی شد.

کشف بیش از ۴ هزار عدد انواع مواد محترقه در چگنی

سرهنگ ضرغام سرپرست فرمانده انتظامی چگنی نیز در سخنانی از کشف بیش از چهار هزار و ۷۹۸ قلم انواع مواد محترقه از چند واحد صنفی در این شهرستان خبر داد.

وی اظهار داشت: با توجه به نزدیک بودن چهارشنبه آخر سال و خطرات ناشی از استفاده مواد محترقه خطرناک و غیرمجاز، در پی کسب خبری مبنی بر فعالیت دو واحد صنفی در زمینه خرید و فروش مواد محترقه، موضوع به صورت ویژه در دستور کار مأموران پلیس شهرستان قرار گرفت.

فرمانده انتظامی چگنی افزود: در این رابطه مأموران پلیس ضمن شناسایی این واحدهای صنفی در چند نقطه شهر، اقدام به بازرسی از آنها کرده و موفق به کشف ۴ هزار و ۷۹۸ عدد انواع مواد محترقه شدند.

سرهنگ سرپرست در ادامه با اشاره به اینکه در این رابطه دو متهم دستگیر و به مراجع قضائی معرفی شدند و از شهروندان خواست، در ایام پایانی سال به خصوص چهارشنبه آخر سال، کنترل و مراقبت بیشتری نسبت به جوانان و فرزندان خود داشته باشند تا دچار آسیب‌ها و خطرات احتمالی استفاده از مواد محترقه خطرناک نشوند و در صورت مشاهده و یا اطلاع از فعالیت فرد و یا افرادی که در راستای تولید و یا توزیع مواد محترقه و آتش‌زای غیر قانونی فعالیت می‌کنند، بلافاصله موضوع را از طریق سامانه فوریت‌های پلیسی ۱۱۰ اطلاع دهند.

کشف ۳ هزار و ۶۴۱ عدد انواع مواد محترقه در الیگودرز

سرهنگ نصرت اله گراوند فرمانده انتظامی الیگودرز نیز از کشف بیش از ۳ هزار و ۶۴۱ عدد انواع مواد محترقه در این شهرستان خبر داد.

وی اظهار داشت: با توجه به نزدیک بودن چهارشنبه آخر سال و خطرات استفاده از مواد محترقه خطرناک و غیرمجاز در طرح بازدید و نظارت بر اصناف پلیس اماکن عمومی و کلانتری ۱۲ این شهرستان در سرکشی از دو واحد صنفی خوار و بار فروشی موفق به کشف ۳ هزار و ۶۴۱ عدد انواع مواد محترقه شدند.

فرمانده انتظامی الیگودرز در ادامه افزود: در پی کسب خبری مبنی بر ساخت و نگهداری مواد محترقه غیرمجاز توسط دو نفر، با هماهنگی قضائی مأموران کلانتری ۱۲ وارد عمل شدند و در بازرسی از منزل متهمان دو هزار و ۱۰۰ کیلو گرم مواد ساخت مواد محترقه شامل اکلیل و سرنج کشف و افراد خاطی دستگیر شدند و دو واحد صنفی متخلف پلمپ شدند.

سرهنگ گراوند با بیان اینکه اقدامات اطلاعاتی و عملیاتی به منظور شناسایی افرادی که قصد دارند با پخش مواد محترقه و منفجره در سطح شهرستان الیگودرز نسبت به بره بر هم زدن نظم عمومی و ایجاد مزاحمت برای شهروندان اقدام کنند همچنان ادامه دارد، گفت: متهمان پس از تشکیل پرونده به مراجع قضائی معرفی شدند و در این راستا برخورد شدید با عاملان تهیه و توزیع مواد محترقه به عمل خواهد آمد.