شاهرود- رئیس اداره میراث‌ فرهنگی شاهرود گفت: همزمان با ایام نوروز، پنج نمایشگاه صنایع دستی، دو بازارچه صنایع دستی و سه نوروزگاه برای پذیرایی از مسافران نوروزی و زائران رضوی برپا شده است.

به گزارش خبرنگار مهر، حمید رضا حسنی ظهر چهارشنبه در جمع خبرنگاران به میزبانی میراث فرهنگی شاهرود درباره برنامه‌های ویژه نوروزی و به ویژه جذب گردشگران و زائران رضوی، بیان کرد: پنج فروشگاه صنایع‌دستی در شهرستان ویژه ایام نوروز آماده خدمت رسانی هستند.

وی با بیان اینکه سه نوروز گاه نیز در شاهرود برای میزبانی از مسافران راه اندازی شده است، تاکید کرد: هدف این نوروز گاه‌ها آشنایی مسافران با فرهنگ، صنایع دستی و داشته‌های گردشگری شهرستان شاهرود است.

دبیر ستاد تسهیل خدمات سفر شاهرود با بیان اینکه افزایش ماندگاری و آشنایی با ظرفیت‌های فرهنگی و گردشگری شهرستان، هدایت و راهنمایی گردشگران، استراحت و تفرجگاه برای رفع خستگی و کاهش تصادفات جاده‌ای و. … از جمله مهمترین محورهای برپایی این نوروز گاه‌ها است.

حسنی با بیان اینکه ارائه خدمات مطلوب به مسافران تا پایان تعطیلات نوروزی با کمک‌گیری از راهنمایان مجرب برنامه‌ریزی شده است، گفت: ارائه خدمات مطلوب به مسافران در بسطام و شش موزه نیز در ایام نوروز میزبان خیل مسافران نوروزی خواهند بود.

وی با بیان اینکه در پی انجام این طرح‌ها به دنبال تبدیل شاهرود از معبر زائران رضوی به مقصد گردشگری هستیم، ابراز داشت: دو نمایشگاه عرضه صنایع‌دستی و سوغات شاهرود نیز با ۶۰ غرفه در ورودی و خروجی شهر تعبیه شده تا مسافران و گردشگران از آنها بازدید کنند.

رئیس اداره میراث فرهنگی شاهرود همچنین گفت: آئین سنتی نوروز خوانی یا «شالی نو مالی نو» در بسطام نیز امسال احیا شده و با رعایت فاصله گذاری اجتماعی امشب و فردا شب در مسیرهای از پیش تعیین شده برگزار خواهد شد این رسم دیرین راه اندازی کاروانی برای شادباش عید و کمک به نیازمندان جامعه است.