رشت- نماینده ولی فقیه در گیلان با اشاره به تلاش دشمن برای دور کردن روحانیت از عرصه سیاسی، گفت: امروز روحانیت برای تبیین مبانی انقلاب برای جوانان کار سختی دارد.

به گزارش خبرنگار مهر، آیت الله رسول فلاحتی امروز (چهارشنبه) در گردهمایی ائمه جمعه، طلاب و روحانیون گیلان با تسلیت ارتحال آیت الله علوی گرگانی، اظهار کرد: رسالت عالمان دین در میان تمام انسان‌ها از جایگاه بسیار والا و نورانی برخوردار است.

وی با بیان اینکه موانع بسیاری در مسیر تلاش عالمان دین در راستای حرکت انبیای الهی توسط قدرت‌های زر و زور وجود دارد، افزود: در طول تاریخ عالمان دین مردم را در مسیر نگه داشته و شاهد مصائب و سختی‌ها بوده اند.

امام جمعه رشت با بیان اینکه عالمان دین پناهگاه مردم هستند، تصریح کرد: تحقق انقلاب اسلامی در راستای بعثت پیامبر (ص) در دنیای معاصر بوده و عالما در این مسیر در سایه پیامبر اسلام و قرآن و سنت توانستند خوش بدرخشند.

وی با اشاره به عرضه اسلام به دنیا از حوزه‌های علمیه، تأکید کرد: عالمان دین امید همراه با معنویت را برای بشریت به ارمغان آوردند.

نماینده ولی فقیه در گیلان با بیان اینکه مکتب توحیدی و الهی توانست مکتب‌های ساختگی و جعلی را به هم بریزد، تصریح کرد: امروزه روحانیت و علما در میدان جدیدی قرار دارند که دشمن تمام ابزار خود را به کار گرفته تا روحانیون نزد مردم به گونه‌ای نشان داده شوند که مانع پیشرفت هستند.

آیت الله فلاحتی، روحانیت را در رأس حمله دشمنان اسلام و اهل بیت (ع) دانست و یادآور شد: دشمن تمام تلاش خود به کار گرفته تا روحانیت را از عرصه سیاست و جامعه دور نگه دارد.

انتقال عمیق مبانی دین به جامعه رسالت علما است

وی با بیان اینکه مقام معظم رهبری جهاد تبیین را مطرح کردند، اظهار کرد: امروزه سختی کار روحانیت در تبیین و تعریف مبانی دین برای نسل جوان بیشتر است.

امام جمعه رشت انتقال عمیق مبانی دین به جامعه را از رسالت‌های عالمان عنوان کرد و افزود: انبیای الهی رسالت در مسیر نگه داشتن مردم را به عهده داشتند و اکنون این رسالت به عهده عالمان دین است.

آیت الله فلاحتی با اشاره به برنامه دشمن در کاهش جمعیت، بیان کرد: ترغیب جامعه برای فرزندآوری و جوانی جمعیت به طور منطقی از رسالت‌های عالمان دین است.

وی، روحانیت را خدمتگزار و دلسوز مردم دانست و بیان کرد: روحانیت انقلاب کرد تا مردم را در راستای دین خدا تعلیم دهند.

امام جمعه رشت با بیان اینکه رمضان ماه خدا نزدیک است، تصریح کرد: رمضان ماه تربیت و خودسازی است و نباید از آن غافل شویم.

آیت الله فلاحتی، فراهم آوردن مقدمات ظهور امام زمان (عج) را وظیفه روحانیت با همراهی مردم عنوان کرد و گفت: هیچکس مانند روحانیت غمخوار مردم نیست.

در مراسم مذکور، عمامه گذاری ۸ نفر از طلاب توسط نماینده ولی فقیه در گیلان انجام شد.