بوشهر- سرپرست صدا و سیمای مرکز بوشهر با بیان اینکه صدا و سیمای مرکز بوشهر به دنبال شروع یک دوره تحولی است گفت: در این زمینه کارها زیادی وجود دارد که نیاز به تلاش بیشتر و حمایت رسانه ها است.

به گزارش خبرنگار مهر، مهدی حیدری عصر چهارشنبه در نشست هم اندیشی با اصحاب رسانه با بیان اینکه صدا و سیمای مرکز بوشهر به دنبال شروع یک دوره تحولی است اظهار داشت: کارها و عقب‌ماندگی‌های زیادی در این زمینه وجود دارد که نیاز به تلاش بیشتر و حمایت رسانه‌ها است.

سرپرست صدا و سیمای مرکز بوشهر افزود: بوشهر استانی پرظرفیت است و نیاز به کار فراوان دارد، اقداماتی تاکنون انجام شده است اما به دنبال کارهایی باکیفیت هستیم که بتواند شبکه سراسری پخش شود.

وی ادامه داد: برنامه‌ریزیهایی در این خصوص انجام شده، مستند غذا گرفته شده و در حال تدوین است، معرفی شهرستان‌های مختلف استان بوشهر و برنامه‌های متعدد دیگری و در دستور کار است.

وی گفت: برای اینکه بیشتر از مرکز استان خارج و به سمت شهرستان‌ها برویم از اول مهر سال آینده هفته‌ای یک برنامه در شهرستان‌ها و روستاهای استان بوشهر خواهیم داشت.

سرپرست صدا و سیمای مرکز بوشهر تصریح کرد: در زمینه مطالبه‌گری، صدا و سیما همانطور که باید صدای برخاسته از حاکمیت باشد صدای حاکمیت برخاسته از مردم نیز باید باشد و برنامه مطالبه‌گری برای سال آینده تدارک دیده شده است که استاندار نیز حمایت کرده و در آن برنامه‌ها از رسانه‌ها و نخبگان رسانه دعوت می‌شود و برنامه یک طرف مجری نیست.

وی یادآور شد: بودجه تجهیزاتی صدا و سیمای استان بسیار ناچیز است و تجهیزات ما بسیار فرسوده هستند و در این هوا بیشتر نیز فرسوده می‌شوند که نیاز به حمایت وجود دارد.

وی خاطرنشان کرد: اچ دی کردن شبکه در گیلان و مشهد انجام شده است که در بوشهر نیز باید صنایع مستقر در عسلویه به حمایت بیایند تا بتوانیم شبکه اچ دی داشته باشیم.

سرپرست صدا و سیمای مرکز بوشهر با بیان اینکه با کمبود نیروی انسانی و فرسودگی تجهیزات کار سختی در پیش رو داریم بیان کرد: استفاده از ظرفیت نیروهای خلاق و طنز در دستور کار است.

وی با اشاره به اینکه در زمینه آثار فاخر چندسالی است کار ویژه ای انجام نشده است گفت: پیگیر فیلم مردان نادر هستیم که کاری مشترک بین صدا و سیمای مرکز بوشهر و سپاه پاسداران است البته در تولید آن کمی تأخیر پیش آمده که بعد از عید این پروژه سرعت بیشتری می‌گیرد.

وی با اشاره به اینکه صدا و سیمای بوشهر در خدمت همه هنرمندان است گفت: در زمینه تولید آثار فاخر نیز توانایی‌های وجود دارد هنرمندان نیز لازم است که به کمک بیایند و در این مسیر از برخی موارد بگذرند، بودجه مرکز استان و تهران متفاوت است و نباید ما را با تهران مقایسه کنند.

وی با اشاره به اینکه پیرامون مفاخر استان مستند و برنامه‌هایی در دست تولید است گفت: از این برنامه‌ها، فیلم سینمایی شهید عاشوری قرار است ابتدا طرح آن دریافت شود و در صورت امکان با بودجه استانی تولید شود.

وی با تاکید بر اینکه برای تولیدات بومی از کل استان بیشتر استفاده خواهد شد گفت: از موسیقی محلی استفاده خواهد شد و ۱۰ درصد موسیقی‌هایی که مجوز سازمان صدا و سیما را داشته باشند استقبال می‌شود و در این مسیر باید از موسیقی شهرستان‌های مختلف بهره برد.

سرپرست صدا و سیمای مرکز بوشهر گفت: برنامه رنگین کمان سال آینده از سر گرفته خواهد شد و در بحث مطالبه گری برنامه در شهر را داریم که با قوت بیشتر به کار خود ادامه می‌دهد.

حیدری تصریح کرد: به منظور تقویت جبهه خبرنگار بحث شهروند خبرنگار و پرداخت به رسانه‌های استان سال آینده اجرا خواهد شد.