قزوین- مدیر عامل سازمان نوسازی و بهسازی شهرداری قزوین گفت: تکمیل و بهره برداری از پروژه نوسازی و بهسازی سبزه‌میدان راهگشای پروژه مرمت و بهسازی دولتخانه صفوی است.

به گزارش خبرنگار مهر آرش رشوند اوه صبح پنجشنبه در آئین بهره برداری از پروژه نوسازی سبزه میدان شهر قزوین و افتتاح ۱۲ پروژه شهری دیگر که در سالن استاد مجابی موزه قزوین برگزار شد اظهار کرد: سال ۱۳۸۲ و پس از سفر رهبر معظم انقلاب به استان قزوین بهسازی و مرمت دولت‌خانه صفوی یکی از مصوبه‌های سفر ایشان به استان قزوین بود و برای شکل‌گیری و ساماندهی این پروژه دستگاه‌های مختلف از جمله میراث فرهنگی و شهرداری وظایفی را به عهده گرفتند.

مدیر عامل سازمان نوسازی و بهسازی شهرداری قزوین ادامه داد: در سال ۱۳۹۵ طی جمع بندی‌ای که توسط استانداری قزوین با حضور متولیان امر اتفاق افتاد طرح ساماندهی دولت‌خانه صفی و ۵ پروژه عمرانی دیگر در اولویت‌های استان در نظر گرفته شد و تقسیم وظایف نیز شرح داده شد که ساماندهی سبزه میدان و محدوده اطرافش به عهده شهرداری قزوین است.

وی با بیان این موضوع که مطالعات دقیق و برنامه‌ریزی ها برای ساماندهی پروژه سبزه میدان از همان روزهای ابتدایی ابلاغ توسط شهرداری قزوین آغاز شده عنوان کرد: از نگاه ما سبزه میدان کلید دولت‌خانه صفوی بود و اگر این پروژه به درستی انجام می‌شد در واقع کلید پروژه دولت‌خانه می‌بود و می‌توانست در ابعاد مختلف دز این مسئله راهگشایی کند.

رشوند آوه با اشاره به اینکه پروژه سبزه میدان ۱۶ زیر پروژه دیگر را نیز شامل می‌شد، مطرح کرد: از جمله پیاده رو خیابان از سمت شمال، جنوب, شرق و غری و نیز بدنه سازی این فضا که با همراهی کسبه این بخش همراه بود و در نهایت این فعالین به ساماندهی مرکز تجاری و فرهنگی شهر بدل شد.

مدیر عامل سازمان نوسازی و بهسازی شهرداری قزوین با اشاره ربه این مسئله که کار سبزه میدان به طور ۱۰۰ درصدی تا ۲۹ اسفند ماه به پایان می‌رسد خاطرنشان کرد: امیدواریم یک گام دیگر برای خدمت به مردم برداریم و همراهی مردم را در پروژه‌های شهری به همراه داشته باشیم.

وی در خاتمه گفت: پروژه سبزه میدان و ۱۲ پروژه شهری دیگر که امروز به بهره برداری می‌رسد با هزینه‌ای بالغ بر ۳۹ میلیارد تومان انجام پذیرفته است.