بوشهر- نماینده مردم بوشهر، گناوه و دیلم در مجلس شورای اسلامی گفت: انتظار می‌رود که شرکت گاز مسئولیت‌های اجتماعی خود در استان بوشهر را محقق کند.

به گزارش خبرنگار مهر، عبدالکریم جمیری صبح شنبه در جمع خبرنگاران اظهار داشت: جزیره خارگ علی‌رغم نقش مهمی که در اقتصاد کشور ایفا می‌کند، با چالش‌ها و مشکلات فراوانی در زمینه‌های مختلف روبرو است.

وی با اشاره به دیدار خود با مدیرعامل شرکت ملی گاز بیان کرد: در این نشست مسائل مختلف از جمله گازرسانی به جزیره خارگ و ایفای نقش مسئولیت اجتماعی شرکت گاز در استان بوشهر مورد بررسی قرار گرفت.

نماینده مردم بوشهر، گناوه و دیلم در مجلس شورای اسلامی با اشاره به عدم استقرار شبکه گازرسانی در جزیره خارگ تصریح کرد: مردم از سیلندر گاز استفاده می‌کنند که با مشکلات فراوانی برای مردم روبرو است.

وی بر لزوم رسیدگی به مشکلات جزیره خارگ در زمینه گاز تاکید کرد و افزود: گازرسانی از گازهای سرچاهی سکوی فروزان و انتقال آن به جزیره خارگ یکی از موضوعاتی است که باید دنبال شود.

جمیری افزود: اجرای خطوط گازرسانی از بندر گناوه، افزایش ظرفیت شیرین سازی گاز توسط پتروشیمی خارگ و تسریع در عملیات اجرای تأسیسات ان جی ال از دیگر مواردی بود که برای تسریع در گازرسانی به جزیره خارگ در این نشست مورد بررسی قرار گرفت.

وی گفت: از دیگر مواردی که در این نشست مطرح شد کمک شرکت ملی گاز به خانواده‌های تحت پوشش نهادهای حمایتی در روستاهایی است که گازرسانی انجام شده ولی مردم به دلیل عدم تمکن مالی نتوانسته‌اند گازکشی انجام دهند.

نماینده بوشهر، گناوه و دیلم خاطرنشان کرد: مدیرعامل شرکت ملی گاز علاوه بر قول‌هایی که در زمینه گازرسانی دادند، بر ایفای نقش مسئولیت اجتماعی خود در این زمینه و همچنین تأمین نیاز مراکز درمانی، مساجد و مراکز فرهنگی تاکید کرد.