اراک - استاندار مرکزی گفت: منبع تولید و تربیت مفاخر، آموزش و پرورش است و این مجموعه باید نقش خود را در ادامه روند مفاخرپروری در استان مرکزی ایفا کند.

به گزارش خبرگزاری مهر، فرزاد مخلص الائمه ظهر شنبه در نشست تکریم و معارفه مدیرکل آموزش و پرورش استان مرکزی اظهار کرد: فصل ششم سند تحول بنیادین به آموزش و پرورش اختصاص دارد و در این سند، پنج چرخش تحول آفرین به این حوزه قید شده است. لازم است آموزش و پرورش و فعالان حوزه تربیت این سند را با دقت مطالعه کنند.

وی ادامه داد: دوره اجرای این سند کوتاه مدت است و پنج چرخش تحول آفرین در فصل آموزش و پرورش بیان شده است.

استاندار مرکزی گفت: سه چالش در سند تحول بنیادین آموزش و پرورش شامل ضعف در نظام حکمرانی آموزش و پرورش، جهت گیری های عدالت ستیزانه و افت کیفی خدمات آموزشی است.

مخلص الائمه افزود: ۲۲ اقدام برای رفع چالش‌ها باید توسط آموزش و پرورش اقدام و مورد توجه قرار گیرد.

وی بیان کرد: در ۲ سال اخیر با شیوع کرونا اُفت تحصیلی در دانش آموزان به وجود آمده است و با توجه به حضوری شدن مدارس بعد از تعطیلات باید تلاش شود بخشی از اُفت تحصیلی دانش آموزان جبران شود.

استاندار مرکزی گفت: استفاده از فضای مجازی و برای دانش آموزان مناسب‌تر بوده زیرا والدین نظارت داشته‌اند اما در حوزه دانشجویی این اُفت بیشتر بوده است.

مخلص الائمه افزود: بیانیه گام دوم انقلاب پیشران اجرای فرمایش رهبر انقلاب در گام دوم آموزش و پرورش است.

وی تاکید کرد: استان مرکزی، استان مفاخر است و باید این مفاخرپروری ادامه یابد و منبع تولید و تربیت مفاخر، آموزش و پرورش است بنابراین باید نقش خود را در تعلیم و تربیت مفاخر جدید استان ایفا کند.

استاندار مرکزی گفت: آموزش و پرورش نقش محوری برای حفظ هویت دارد و باید در این راستا بکوشد.

گفتنی است در این جلسه «احمدرضا نوازنی» به عنوان سرپرست اداره کل آموزش و پرورش استان مرکزی معرفی و از زحمات «بهرام حسین آبادی» تقدیر شد.