وزارت دفاع روسیه روز شنبه اعلام کرد نیروهای مسلح روسیه با نفوذ به پدافند گردان "ایدر" اوکراین ۳۰ نظامی این کشور را کشتند.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از روسیا الیوم، وزارت دفاع روسیه روز شنبه اعلام کرد نیروهای مسلح روسیه با نفوذ به پدافند گردان "ایدر" اوکراین ۳۰ نظامی این کشور را کشتند.

همچنین طبق این گزارش، روز شنبه، نیروی هوایی روسیه ۵۹ هدف را در زیرساخت‌های نظامی اوکراین منهدم کرد.

ژنرال ایگور کوناشنکوف، سخنگوی این وزارتخانه در یک نشست خبری روزانه گفت: یک کارمند سرویس امنیت اوکراین تسلیم نظامیان روسیه شد و از عملیات برنامه ریزی شده شبه نظامیان تیپ آزوف علیه پرسنل و تأسیسات نمایندگی‌های دیپلماتیک ایالات متحده و سایر کشورهای غربی خبر داد.

طبق اعلام کوناشنکوف نیروهای دونتسک یک گروهان از تیپ ۵۳ ارتش اوکراین را منهدم کردند و کنترل شهر تارامچوک را به دست گرفتند.

ستادکل ارتش اوکراین هم روز شنبه در بیانیه‌ای اعلام کرد که از آغاز حمله روسیه به این کشور در ۲۴ فوریه تا امروز (۱۹ مارس) ۱۴ هزار و ۴۰۰ سرباز روس کشته شده‌اند. بر این اساس ۱۴ هزار و ۴۰۰ سرباز ارتش روسیه در حمله به اوکراین کشته شدند. ۹۵ هواپیما، ۱۱۵ بالگرد، ۴۶۶ تانک، ۱۴۷۰ خودروی زرهی، ۲۱۳ توپ، ۷۲ سامانه راکت انداز و ۴۴ سامانه پدافند هوایی متعلق به روس‌ها منهدم شدند! ستادکل ارتش اوکراین همچنین اعلام کرد که نیروهای روسیه ۹۱۴ دستگاه خودرو، ۳ قایق تندرو سبک، ۶۰ خودروی سوخت و ۱۷ پهپاد را از دست دادند.

برچسب‌ها