شیراز- معاون فرهنگی آستان احمد ابن موسی شاهچراغ(ع) از ویژه برنامه های این آستان همزمان با لحظه تحویل سال خبر داد.

حجت الله طلایی در گفت و گو با خبرنگار مهر بیان کرد: آستان مظهر احمد ابن موسی شاهچراغ (ع) همزمان با لحظه تحویل سال برنامه‌های متعددی در حرم مطهر برگزار خواهد کرد که این برنامه‌ها از ساعت ۱۷ در حرم مطهر شاهچراغ (ع) اجرای خواهد شد.

وی ادامه داد: از جمله برنامه‌های که در این استان همزمان با نوروزی اجرایی می‌شود می‌توان به قرائت قرآن، سخنرانی و مناجات خوانی اشاره کرد این در حالی است که این استان مطهر پس از مراسم سال تحویل ویژه برنامه پخش سخنان مقام معظم رهبری را در دستور کار داشته و گروه‌های تواشیح نیز نسبت به اجرای برنامه اقدام خواهند کرد.

طلایی ادامه داد: یکی دیگر از برنامه‌هایی که در آستان احمد ابن موسی (ع) در نوروز امسال اجرایی شده است چیدمان سفره نوروز در صحن مطهر است لازم به ذکر بوده که ۵ غرفه نیز برای پاسخگوی به سوالات شرعی برای زوار در نظر گرفته شده تا افرادی که نسبت به بیان سوالات مذهبی اقدام می‌کنند در کوتاه‌ترین زمان به جواب‌های متقن دست یابند.

به گفته این مقام مسئول علاوه بر غرفه‌های یاد شده غرفه‌هایی نیز برای کودکان، مسابقات نقاشی، عکس و فروش کتاب نیز در صحن در نظر گرفته شده تا افراد مدت زمان بیشتری را در صحن مطهر حضور داشته باشند.

طلای تاکید کرد: در ایام نوروز امکان زیارت حرم مطهر به صورت شبانه روزی فراهم شده است و جایگاهی برای زوار نیز در نظر گرفته شده است.