گرگان- سرپرست اداره‌ کل میراث‌ فرهنگی، گردشگری و صنایع‌ دستی گلستان از برپایی ۲۱ بازارچه صنایع دستی با ۴۳۰ غرفه در ایام نوروز در استان خبرداد.

به گزارش خبرنگار مهر، رحمان فرمانی ظهر دوشنبه در گفتگو با خبرنگاران اظهارکرد: نوروز یکی از عناصر هویت فرهنگی ایرانیان و یکی از بزرگ‌ترین میراث‌های معنوی جهان است که این آیین ارزشمند باعث تحکیم وحدت ملی و همبستگی مردم کشورمان با کشورهای حوزه نوروز شده است.

دبیر ستاد اجرایی خدمات سفر استان گلستان افزود: با توجه به اولویت سلامت مردم در سفرهای نوروزی، بازدیدهای نظارتی از تأسیسات گردشگری سطح استان با هدف رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی تشدید شده است.

وی اضافه کرد: گردشگران گلستان برای سفرهای نوروزی حتماً مراکزی را برای اقامت انتخاب کنند که کد QR را از سامانه ایران من دریافت کرده باشند.

رحمانی بیان کرد: مسافران پیش از سفر به تزریق دو دوز واکسن توجه داشته باشند زیرا پذیرش در اقامتگاه‌های سطح استان همچون سایر کشور منوط به تزریق دو دوز واکسن است.

سرپرست اداره‌ کل میراث‌ فرهنگی، گردشگری و صنایع‌ دستی گلستان گفت: با توجه به دستور استاندار گلستان پویش منفی ۲۰ برای کاهش تصادفات و تلفات جاده‌ای در استان اجرایی شده که بر اساس این پویش سرعت در راه‎ های اصلی استان ۲۰ کیلومتر بر ساعت کاهش خواهد یافت.

وی اضافه کرد: امسال ۱۴ نوروزگاه در ۱۴ شهرستان، ۲۱ بازارچه صنایع‌دستی با ۴۳۰ غرفه به منظور معرفی ظرفیت‌های صنایع‌دستی، آداب، رسوم، غذاهای بومی و محلی، سوغات، موسیقی و آیینی، بازی‌های محلی و غیره به منظور خدمات‌رسانی به گردشگران و معرفی غنای فرهنگی این مرز و بوم راه‌اندازی کند.

رحمانی گفت: امید است با برنامه‌ریزی‌های انجام شده، تلاش کمیته‌های اجرایی و همراهی مردم فرهنگ دوست کشورمان، نوروزی متفاوت و ماندگار را در استان بی‌نظیر گلستان تجربه کنیم.