بیرجند _ معاون مشارکت‌های مردمی، اشتغال و مسکن اداره کل بهزیستی خراسان جنوبی از پرداخت ۷۲ درصد تسهیلات ابلاغی اشتغال برای مددجویان این سازمان توسط بانک ها خبر داد.

حسن رحیمی در گفتگو با خبرنگار مهر اظهار کرد: تا ۱۵ اسفند ۱۴۰۰ تعهد اشتغال بهزیستی خراسان جنوبی بیش از ۱۰۰ درصد محقق شد و بر این اساس از اعتبارات ابلاغی تا ۱۵ اسفند سال جاری ۷۲ درصد پرداختی داشتیم و از تعداد ۴۲۰ نفری که به بانک معرفی کردیم، به ۳۸۸ نفر تسهیلات مورد نظر پرداخت شده است.

وی از همه بانک‌هایی که در این خصوص با بهزیستی استان همکاری داشته‌اند، تشکر کرد و ادامه داد: دو بانک عامل متأسفانه ابلاغی در این زمینه نداشتند و یکی از بانک‌ها نیز ۲۰ درصد اعتباراتشان را به ما ابلاغ کردند که با وجود پیگیری‌ها بسیار این مهم محقق نشده است.

وی تصریح کرد: کل اعتبار تکلیفی بهزیستی استان در این باره ۴۴ میلیارد و ۹۰۰ میلیون تومان بود و چیزی که بانک‌ها به ما ابلاغ کردند ۳۵ میلیارد و ۸۰۰ میلیون تومان است.

وی ادامه داد: از این مبلغ نزدیک ۲۶ میلیارد تومان یعنی ۷۲ درصد آن تا ۱۵ اسفند ۱۴۰۰ پرداخت شد و پیگیری لازم برای تحقق بقیه این اعتبار باید انجام شود.

به گفته وی اشتغال ایجاد شده با این تسهیلات هم خویش فرمایی و هم کار فرمایی بوده و شامل مشاغل خانگی، کشاورزی، دامپروری و کارهای خدماتی و صنعتی متنوع بنا برخواسته خود مددجویان بوده است.

رحیمی اضافه کرد: تسهیلات کرونا هم در دو سال قبل ۶۲ تا پرونده از جامعه هدف و مراکز و موسساتی که متقاضی بودند، تأیید و به مبلغ ۲ میلیارد و ۲۹۶ میلیون تومان پرداخت شده است.