رشت- بارش باران و برف در مناطق کوهستانی و جلگه ای استان گیلان در دومین روز از فصل بهار ادامه دارد.

به گزارش خبرنگار مهر، بارش باران و برف در مناطق مختلف استان گیلان در دومین روز از فصل بهار نیز ادامه دارد.

تا روز گذشته با توجه به پیش بینی هواشناسی استان گیلان بارش‌ها در مناطق کوهستانی و کوهپایه‌ها به صورت برف بوده که ارتفاع برف در برخی مناطق به بیش از ۶۰ سانتی متر رسیده است.

تردد با زنجیر چرخ در محورهای کوهستانی گیلانی

مدیر کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای گیلان نیز با اشاره به درگیری ۱۲ محور کوهستانی استان با برف، اظهار کرد: مسافران برای تردد در محورهای کوهستانی استان گیلان باید زنجیر چرخ به همراه داشته باشند.

فریبرز مرادی با بیان اینکه ارتفاع برف در برخی از محورهای استان گیلان همانند اسالم به خلخال، پونل به خلخال، گردنه الماس به بیش از ۵۰ سانتیمتر می‌رسید، گفت: در سایر مناطق کوهستانی استان گیلان ارتفاع برف ۵ تا ۲۰ سانتی است.

ادامه بارش باران و برف در گیلان تا هفته آینده

از صبح امروز با تقویت سامانه سرد و بارشی شرایط برای بارش مخلوط برف و باران در بسیاری از مناطق استان گیلان به ویژه مناطق غربی فراهم شده و در بسیاری از شهرستان‌های غربی استان بارش برف گزارش شده است.

مدیر کل هواشناسی استان گیلان در گفتگو با خبرنگار مهر با اشاره به تقویت بارش‌ها در استان، اظهار کرد: پیش بینی می‌شود بارش‌ها تا پایان هفته جاری در استان گیلان ادامه داشته باشد.

محمد دادرس با بیان اینکه بارش در ارتفاعات در این مدت به صورت برف است، افزود: رانندگان باید برای تردد در این محورها از زنجیر چرخ و تجهیزات زمستانی به همراه داشته باشند.

وی با اشاره به خروج تدریجی این سامانه بارشی از اواخر وقت روز جمعه، گفت: شرایط برای افزایش دمای هوا از جمعه فراهم می‌شود.

مدیر کل هواشناسی گیلان با بیان اینکه با وجود افزایش دمای هوا بارش‌ها به صورت متناوب تا هفته آینده نیز در استان ادامه دارد، اضافه کرد: دریا نیز در این مدت مواج و طوفانی و برای انجام فعالیت‌های دریایی و گردشگری و همچنین صید و صیادی نامناسب است.

وی با اشاره به اینکه در ۲۴ ساعت گذشته اسب وونی تالش با ۶ درجه زیر صفر سردترین و منجیل با ۸ درجه بالای صفر گرم‌ترین نقطه استان گیلان بوده است، تصریح کرد: با توجه به بارش‌ها لغزندگی معابر و جاده‌ها و کاهش دید افقی دور از انتظار نیست.