اردبیل - دادستان عمومی و انقلاب شهرستان گرمی گفت: مسئولان باید نسبت به متناسب‌سازی و تهیه تجهیزات راهداری و مدیریت حوادث غیرمترقبه شهرستان اقدامات لازم را انجام داده شود.

به گزارش خبرنگار مهر، فیروز فرهانی شامگاه سه شنبه در جلسه مدیریت بحران شهرستان گرمی اظهار کرد: مشکلات مردم با حضور میدانی در سطح شهر و مناطق درگیر با بارش شدید برف احصا شد.

وی خاطرنشان کرد: مسئولان باید نسبت به متناسب‌سازی و تهیه تجهیزات راهداری و مدیریت حوادث غیرمترقبه شهرستان اقدامات لازم را انجام داده آمادگی کامل برای بارش پیش‌بینی شده طی روزهای آینده را داشته باشند.

دادستان عمومی و انقلاب شهرستان گرمی از نماینده شهرستان گرمی و انگوت در مجلس شورای اسلامی نیز خواست؛ تا به لحاظ کوهستانی بودن منطقه برای تخصیص اعتبار لازم به منظور تهیه ماشین آلات مخصوص برفروبی پیگیری جدی انجام دهد.

فرهانی بیان کرد: دادستانی به عنوان مدعی‌العموم و پیرو دستورات رئیس کل دادگستری و دادستان مرکز استان در پی بارش‌های اخیر خواستار رصد و گزارش از نحوه ارائه خدمات توسط مسئولان مربوطه است و هرگونه کم‌کاری در این زمینه با اقدامات قانونی رو به رو خواهد شد.

در این جلسه فرماندار شهرستان گرمی نیز از تداوم بارش برف و به خصوص کولاک شدید در بخش وسیعی از این منطقه خبر داد و از اهالی و مسافران نوروزی منطقه خواست تا از تردد در جاده‌های شهرستان گرمی اجتناب کنند.

حسین مولایی گفت: به دلیل بروز پدید کولاک شدید و بارش برف در شهرستان گرمی و به خصوص منطقه موران، جاده‌های منطقه دوباره مسدود شده است.

وی با غیرممکن خواندن تردد در برخی مسیرهای روستایی منطقه موران بیان کرد: در پی شدت کولاک، متأسفانه ۸۰ درصد جاده‌هایی که با تلاش شبانه روزی نیروهای اداره راهداری طی دیشب و امروز بازگشایی شده بود، دوباره پوشیده از برف شده و تردد خودروها دچار مشکل جدی شده است.

فرماندار گرمی همچنین از مسدود بودن راه ارتباطی بیش از ۱۵۰ روستای این شهرستان خبر داد و تاکید کرد: اهالی و به خصوص مسافران نوروزی منطقه موران با توجه به بالا بودن حجم بارش برف و شدت کولاک، از سفرهای غیرضروری و تردد در مسیرهای ارتباطی این منطقه خودداری کنند.

مولایی از همه اهالی و شهروندان و مسافران خواست؛ تا در صورت ضرورت انجام سفر، خودروهای خود را به تجهیزات زمستانی و زنجیر چرخ مجهز کرده و با بررسی آخرین وضعیت هواشناسی اقدام به تردد کنند.