روزبه حصاری در گفتگو با خبرنگار مهر درباره کلیشهای شدن برخی موضوعات در تلویزیون و در سریالها بیان کرد: وقتی میخواهیم درباره آثار هنری صحبت کنیم درباره فرم و محتوا با هم گفتگو میکنیم و صرفاً سوژه باعث دیده شدن یا اقبال عمومی یک اثر نخواهد شد بلکه نحوه پرداخت آن را متفاوت خواهد کرد. اینکه فیلمنامه و ساختار چگونه چفت میشوند باعث اقبال میشود یا ممکن است کلیشه به نظر برسد.
وی اضافه کرد: نود درصد عاشقانههای دنیا یا درباره معشوقی است که به وصال نرسیده و یا بعداً به جدایی میکشد پس در نهایت تکراری است و این فرم است که ماجرا را متفاوت میکند. ما تا ابد میتوانیم درباره یک موضوع سریال بسازیم اما با ماهیتهای مختلف و ایراد آنجا شکل میگیرد که وقتی فرمی میگیرد فکر میکنیم همه باید مثل آن بسازیم. درحالیکه نباید از خلاقیت بترسیم.
بازیگر «افرا» و «بچه مهندس» درباره خلاقیت در فیلمنامههایی که به دستش میرسد تصریح کرد: ما فیلمنامهنویسان و کارگردانان بسیار خوبی داریم که خیلیهایشان هنوز ناشناخته اند و خیلیها هم فکر میکنند هنوز شاید همت لازم وجود ندارد که آنها کارهای خلاقانه خود را بسازند. این گرهی است که فقط به دست خود سازمان صداوسیما و یا دیگر عرصههای مدیریتی مثل سازمان سینمایی باز میشود که فرصت رفتار خلاقانه را بیشتر باید به هنرمند ارائه کنند.
وی اضافه کرد: هنرمند نباید نگران شود که اگر کارهای قبلی تکرار نشد دیگر به او فرصتی داده نخواهد شد و فکر میکنم اینگونه هم نگرانیها رفع میشود هم مشکل آثار هنری.
حصاری در پایان درباره اینکه سال جاری سریالی خواهد داشت یا خیر عنوان کرد: در تلاشم با کاری درخور شان مخاطبان، دوباره به تلویزیون برگردیم.