عضو ائتلاف «دولت قانون» عراق در سخنانی گفت که هیئت هماهنگی شیعی اجازه تشکیل یک دولت وابسته به احزاب سیاسی را نخواهد داد.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از سومریه نیوز، «جاسم الموسوی» عضو ائتلاف «دولت قانون» عراق امروز چهارشنبه سخنانی را پیرامون تشکیل دولت جدید این کشور مطرح کرد. وی گفت: هیئت هماهنگی شیعی اجازه تشکیل یک دولت وابسته به احزاب سیاسی را نخواهد داد.

بر اساس این گزارش، عضو ائتلاف دولت قانون عراق اظهار داشت: نمایندگان هیئت هماهنگی شیعی در جلسه روز شنبه پارلمان برای انتخاب رئیس جمهور شرکت نمی‌کنند، زیرا توافقی برای انتخاب رئیس جمهور میان گروه‌های سیاسی حاصل نشده است.

این شخصیت عراقی اظهار داشت: عدم حضور نمایندگان هیئت هماهنگی شیعی در جلسه روز شنبه پارلمان، ممانعت از تشکیل یک دولت وابسته به احزاب و جریان‌های سیاسی است. رئیس جمهور و نخست وزیر باید به صورت توافقی انتخاب شوند.

الموسوی همچنین در ادامه گفت: ما تمام تلاش خود برای توافق بر سَر فراکسیون اکثریت پارلمانی را انجام می‌دهیم. تنها از این طریق است که می‌توانیم یک دولت ملی و فراگیر را تشکیل دهیم؛ دولتی که تحت نفوذ هیچیک از جریان‌های سیاسی نباشد.