ایلام-رئیس پلیس امنیت اقتصادی ایلام از کشف ۶۰۰ میلیارد ریال کالای قاچاق در ایلام طی سال گذشته خبر داد.

به گزارش خبرگزاری مهر، سرهنگ مهدی کیانی اظهار داشت: هدف از اجرای طرح‌های اجرا شده در زمینه قاچاق مبارزه با عرضه کالای قاچاق و حمایت از تولید داخلی است.

وی با بیان اینکه حمایت از تولید داخلی باعث پویایی اقتصاد و به تبع آن موجب ایجاد آسایش و آرامش برای مردم جامعه می‌شود، گفت: خوشبختانه در سال ۱۴۰۰ و در مقایسه با مدت مشابه سال قبل تعداد پرونده‌های تشکیل شده در رابطه با کشف کالای قاچاق به میزان ۱۰۳ درصد افزایش و به تبع آن شاهد افزایش ۱۱۸ درصدی قاچاقچیان دستگیر شده بودیم.

سرهنگ کیانی افزایش ۱۰۹ درصدی ارزش ریالی پرونده‌های کشف شده در مقایسه با سال ۱۳۹۹ را از دیگر اقدامات پلیس امنیت اقتصادی خواند و تصریح کرد: ارزش ریالی کالاهای کشف شده در سال ۱۴۰۰ بالغ بر ۶۰۰ میلیارد ریال برآورد شده است.

رئیس پلیس امنیت اقتصادی استان ایلام خاطرنشان کرد: کشف تعداد ۵ هزار و ۲۶۶ راس دام قاچاق، مقدار ۶۰۰ تن نهاده دامی، کشف ۱۵۳ هراز قطعه مرغ خارج از شبکه توزیع، کشف ۷۸ هزار و ۱۲۸ قلم لوازم آرایشی، ۲۲۸ دستگاه تولید ارز دیجیتال، کشف ۴ هزار و ۹۶۲ دستگاه لوازم خانگی قاچاق، کشف ۲۴۸ تن مواد خوراکی و کشف یکصد و پنجاه و سه هزار و ۹۴۰ سوخت قاچاق، تنها برخی از کشفیات شاخص سال گذشته خادمان مردم و مدافعان حریم امنیت اقتصادی در استان بوده است.

این مسئول انتظامی با اشاره به اینکه مبارزه با کالای قاچاق و ارز نیازمند عزم همگانی تمام دستگاه‌های متولی در کشور است، تصریح کرد: پلیس در صدد است با توجه به قرار گرفتن در ایام نوروز و به منظور امنیت اقتصادی بازار با احتکار کنندگان کالاهای ضروری مردم برخورد و عوامل اخلالگر بازار را به مراجع قضایی معرفی و کالاهای مکشوفه را در اختیار ارگان‌های متولی جهت پخش در بازار نماید.

وی در پایان از تمهیدات پلیس امنیت اقتصادی در ایام نوروز خبر داد.