ارومیه - سرپرست بهزیستی آذربایجان غربی از ایجاد تعداد یک هزار و ۷۶۶ فرصت شغلی برای مددجویان جامعه هدف بهزیستی استان طی سال گذشته خبر داد.

به گزارش خبرگزاری مهر، پروین محمدپوری در این زمینه به ارائه آماری از اشتغال ایجاد شده طی سال گذشته برای مددجویان استان اشاره کرد و افزود: تعهد ابلاغی در سال گذشته یک هزار و ۶۹۸ نفر بوده که با بهره گیری از الگوهای تسهیلگری اشتغال تعداد ۱۷۶۶ نفر تحقق یافته است.

وی ادامه داد: درسال گذشته مبلغ ۶۶ میلیارد و ۸۰۰ میلیون تومان از طریق بانک‌های عامل ابلاغ شده که از این رقم، مبلغ ۵۴ میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان به تعداد ۱۰۳۱ طرح خوداشتغالی و کارفرمایی پرداخت شده است.

محمدپوری تاکید کرد: برنامه ریزی برای توانمند سازی اقتصادی مددجویان یکی از مأموریت‌های اساسی بهزیستی است و در سال جاری نیز بر این اساس گام برداشته خواهد شد.

سرپرست بهزیستی آذربایجان غربی با اشاره به پرداخت مشوق‌های حمایتی برای کارآفرینان متقاضی به کارگیری نیرو از جامعه هدف بهزیستی، پرداخت تسهیلات قرض الحسنه کارفرمایی به ازا هر نیرو ۱۰۰ میلیون تومان و تا سقف ۲۰ نفر و تا مبلغ دو میلیارد تومان، پرداخت حق بیمه سهم کارفرمایی برای معلولین بر طبق قانون جامع حمایت از معلولین و برای زنان سرپرست خانوار و معتادین بهبود یافته تا ۵ سال و پرداخت جبران عدم کار آیی معلولین را از جمله مشوق‌های حمایتی در این راستا اعلام کرد.