امام جمعه موقت ری با تاکید بر دانش بنیان کردن تولید و عرضه محصولات بومی گفت: مشکلات تولید قطعات در کشور با مونتاژ حل نمی شود.

به گزارش خبرنگار مهر حجت الاسلام عبدالعلی ابراهیمی در خطبه‌های نماز جمعه این هفته شهرری اظهار داشت: رحلت آیت الله ری‌شهری واقعه دردناکی بود و هیچ توصیفی درباره شخصیت این عالم مجاهد زیباتر از کلام رهبری نیست؛ رهبر معظم انقلاب ایشان را عالمی مجاهد، ربانی، انقلابی و سیاسی خطاب کردند.

امام جمعه موقت ری به برخی از خدمات و کارهای مهم آیت الله ری‌شهری اشاره کرد و افزود: از کارهای بزرگ ایشان کشف و ریشه یابی کودتای نوژه و احیای بارگاه ملکوتی حضرت عبدالعظیم حسنی (ع) بود.

خطیب جمعه شهرری اضافه کرد: آیت الله ری شهری تحت تأثیر آیت الله بهاالدینی و آیت الله بهجت و از آنان اجازه نقل حدیث گرفته بود.

امام جمعه موقت شهرری در بخش دیگری از سخنانش با اشاره به شعار سال ۱۴۰۱ که تولید دانش بنیان نام دارد، گفت: این موضوع هم باید برای مردم تبیین شود؛ منظور از این شعار این است که نباید تولیدات و قطعات را از کارخانه‌ای وارد و فقط مونتاژ کنیم چرا که اینگونه مشکل کشور حل نمی‌شود.

وی افزود: ما باید سعی کنیم با دانش بنیان کردن تولید؛ عرصه تولیدمان را بومی کنیم.

ابراهیمی اظهار داشت: در زمینه صنعت خودرو سازی چرا نباید ظرف ۴۰ سال مشکل ما حل شده باشد و باید پرسید گیر کار کجاست؟ چطور می‌شود که در عرصه موشکی، به خودکفایی رسیدیم و تولید دانش بنیان داشتیم و حتی توانستیم این تکنولوژی را صادر کنیم اما در خودرو نتوانستیم.

وی بیان داشت: ده‌ها هزار خودرو در پارکینگ‌ها خاک می‌خوردند و مردم پول واریز کردند اما در صف انتظار خودرو هستند؛ باید برخی وزارت خانه‌ها این موضوع را جدی بگیرند و تذکر رهبر معظم انقلاب در این زمینه مهم است و باید به آن عمل شود.

امام جمعه موقت ری در بخش پایانی سخنانش با اشاره به فروکش کردن کرونا در جامعه گفت: با توجه به این وضعیت باید در ماه مبارک رمضان برنامه فعال کردن مساجد جدی تر گرفته شود.