ارومیه – رئیس اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری مهاباد گفت: بیش از ۴۸ هزار مسافر و گردشگر تاکنون از جاذبه های طبیعی و اماکن تاریخی مهاباد دیدن کرده اند.

به گزارش خبرگزاری مهر، ناصر صدفی در این زمینه با بیان اینکه از آغاز تعطیلات نوروزی تاکنون بیش از ۴۸ هزار گردشگر از اماکن تاریخی و گردشگری مهاباد دیدن کرده‌اند، افزود: تمام امکانات و تمهیدات لازم برای خدمات رسانی مطلوب به مسافران در این شهرستان فراهم است.

وی ادامه داد: غار سهولان، موزه مردم شناسی، مسجد جامع، تالاب بین المللی کانی برازان و دریاچه سد مهاباد از مهم‌ترین جاذبه‌های گردشگری مهاباد هستند.

صدفی با بیان اینکه به مناسبت عید نوروز بازدید از ۲ موزه مردم شناسی و موزه مفاخر فرهنگی و هنری در این شهرستان برای عموم آزاد است، اضافه کرد: بازدید از ۲ موزه مفاخر فرهنگی و هنری همین سرا و موزه مردم شناسی حمام میرزا رسول از ۲۵ اسفند ماه تا ۱۵ فروردین ماه با رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی برای عموم آزاد است.

رئیس اداره میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی مهاباد گفت: همچنین در داخل موزه نمایشگاه عکس جاذبه‌های گردشگری و ایستگاه نقاشی کودکان و نمایشگاه و فروشگاه صنایع دستی به نمایش گذاشته می‌شود.

صدفی گفت: هزار و ۲۱۸ قلم انواع اشیای فرهنگی - تاریخی و مطالعاتی در موزه مردم شناسی این شهرستان برای بازدید عموم نگهداری می‌شود.

وی گفت: موزه مردم شناسی با هدف حفظ هویت قومی و آشنایی با آداب و رسوم، نوع پوشاک بومی و ابزار آلاتی که در گذشته در زندگی روزمره مورد استفاده قرار گرفته بنا شده است.