یاسوج_ معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار کهگیلویه و بویراحمد گفت: تنها ۳۷ درصد مردم استان دُز سوم واکسن کرونا را دریافت کردند.

به گزارش خبرنگار مهر، سید جواد هاشمی‌مهر ظهر شنبه در نشست استانی ستاد کرونا، افزود: تنها شهرستان قرمز کرونایی استان شهرستان چرام است.

وی تصریح کرد: از نزدیک این شهرستان را دیدم، نه بیمارستانی وجود دارد نه مرکز بهداشتی و روندی که این شهرستان دارد، نگران کننده است.

هاشمی مهر با بیان اینکه باید کرونا کنترل شود تا شاهد افزایش آمار مبتلایان و مرگ و میرهای کرونایی در سطح استان نباشیم، گفت: هر روز شاهد مرگ و میر افراد کرونایی از یک تا سه نفر هستیم که باید چاره‌اندیشی شود.

هاشمی مهر ابراز داشت: تلاش‌های خوبی در راستای کنترل بیماری کرونا صورت گرفته تا مردم و مسافران دغدغه‌ای نداشته باشند.

وی افزود: البته اشکالاتی هم در برخی شهرستان‌ها خصوصاً مناطق گرمسیری وجود دارد که باید در مدت باقی‌مانده تعطیلات نوروزی برطرف شود.

معاون سیاسی امنیتی استاندار با اشاره به سهل‌انگاری و عادی انگاری بیماری کرونا افزود: رعایت پروتکل‌های بهداشتی به خصوص در میان رانندگان تاکسی رضایت‌بخش نیست که گشت ویژه در این زمینه انتخاب شود.

هاشمی مهر گفت: در ستاد ملی کرونا بر بازگشایی مدارس و دانشگاه‌ها از ۱۴ فروردین تاکید شد، لذا اعلام می‌کنیم همه مدارس و دانشگاه‌ها از این تاریخ باز و کلاس‌ها حضوری برگزار می‌شوند.

معاون سیاسی امنیتی استاندار تعطیلی مدارس و دانشگاه‌ها را موجب افت شدید تحصیلی در میان این دو قشر دانست و عنوان کرد: مدارس و دانشگاه‌هایی که در این زمینه تخلف کنند معرفی و با آنها برخورد می‌شود.

وی به نگرانی‌ها در خصوص اُمیکرون نوع دو اشاره و عنوان کرد: اُمیکرون نوع دو با توجه به شدت گسترش و ابتلاء بالا تهدیدی جدی به شمار می‌رود که پیش‌بینی‌ها در این زمینه توسط دانشگاه علوم پزشکی انجام شود.

وی خاطرنشان کرد: در بازدیدی که از بیمارستان گچساران داشتم آمار بستری‌ها بالا بود که دلیل آن مسمومیت‌های غذایی بود، دانشگاه علوم پزشکی در این زمینه اطلاع‌رسانی لازم را به مردم انجام دهد.