کاشان - رئیس اورژانس کاشان گفت: از ابتدای تعطیلات نوروزی تا ششم فروردین امسال، ۱۹۹ نفر در تصادفات شهری کاشان مصدوم شده اند.

حسین ریاحی در گفت و گو با خبرنگار مهر با اشاره به فرارسیدن نوروز و رشد فزاینده مسافرت‌های نوروزی اظهار داشت: پرسنل اورژانس پیش بیمارستانی کاشان از ابتدای شروع تعطیلات نوروزی تا ششم فروردین ۱۴۰۱ تعداد ۱۷۸ مأموریت مربوط به تصادفات را انجام داده‌اند.

وی با بیان اینکه از این تعداد ۱۳۲ مأموریت مربوط به تصادفات شهری بوده است، ابراز داشت: ۴۶ مأموریت نیز مربوط به تصادفات جاده‌ای بوده که در محورهای مواصلاتی منتهی به شهر کاشان رخ داده است.

رئیس اورژانس کاشان با اشاره به اینکه با انجام این مأموریت‌ها ۲۶۷ مصدوم به مراکز درمانی کاشان منتقل شده‌اند، تصریح کرد: ۱۹۹ نفر از این مصدومان مربوط به تصادفات شهری و ۶۸ مصدوم نیز مربوط به تصادفات جاده‌ای بوده است.

وی با بیان اینکه در آخرین نوروز پیش از شیوع ویروس کرونا در تصادفات شهری ۱۵۰ مصدوم داشته‌ایم، خاطرنشان کرد: این نشان می‌دهد که تعداد مصدومان تصادفات شهری در نوروز امسال نسبت به نوروز ۹۸ حدود ۳۳ درصد رشد داشته است.

ریاحی با بیان اینکه در طول تعطیلات نوروزی سال گذشته و سال ۹۸ هیچ تصادف منجر به فوت در محورهای مواصلاتی منتهی به کاشان نداشته‌ایم، افزود: امسال تا به امروز سه نفر در تصادفات جاده‌ای کاشان فوت شده‌اند که این مهم لزوم رعایت قوانین راهنمایی و رانندگی توسط مسافرین نوروزی را دوچندان می‌کند.

وی با اشاره به اینکه از ابتدای تعطیلات تاکنون تعداد کل مأموریت‌های منجر به اعزام آمبولانس در سطح شهرستان کاشان ۹۰۸ مورد بوده است، افزود: این مورد در نوروز ۹۸ به عنوان آخرین نوروز قبل از شیوع ویروس کرونا ۷۸۴ مورد بوده است.

رئیس اورژانس کاشان گفت: موارد فوق نشان می‌دهد که تعداد کل مأموریت‌های منجر به اعزام آمبولانس در نوروز ۱۴۰۱ نسبت به نوروز ۱۳۹۸ حدود ۱۶ درصد رشد داشته است.