بوشهر- رئیس شورای عالی استان‌ها با اشاره به عضویت ۱۲۶ هزار نفر در شوراها گفت: در سال گذشته ۴۳۳ تخلف از اعضای شوراهای اسلامی شهرها و روستاها ثبت شده است.

به گزارش خبرنگار مهر، پرویز سروری ظهر شنبه در نشست با استاندار بوشهر اظهار داشت: شوراهای اسلامی شهر و روستا به عنوان نزدیک‌ترین نهاد به مردم نقش مهمی در ارائه خدمات مناسب به مردم دارند.

وی مردمی‌بودن را به عنوان مهمترین شاخص برای شوراهای اسلامی شهر و روستا دانست و خاطرنشان کرد: شوراهای اسلامی فرصتی بی‌بدیل برای خدمت به مردم و ظرفیتی کم نظیر است که باید به بهترین شکل استفاده شود.

رئیس شورای عالی استان‌ها خاطرنشان کرد: نگاه بخشی به شوراهای اسلامی نداریم بلکه باید با هم‌افزایی و هماهنگی، ظرفیت کارایی کشور را به حداکثر برسانیم.

وی بیان کرد: یکی از ضعف‌هایی که در عرصه شوراها شاهد هستیم مربوط به آموزش اعضای شوراها است و باید اقدامات اساسی در این زمینه در سطح کشور انجام شود.

سروری با اشاره به عضویت ۱۲۶ هزار نفر در شوراها گفت: در سال گذشته ۴۳۳ تخلف از اعضای شوراهای اسلامی شهرها و روستاها ثبت شده است.

رئیس شورای عالی استان‌ها تصریح کرد: ۷۰ درصد از این تخلفات به سبب عدم آگاهی از ظرفیت شوراهای شهر و روستا بوده است.

وی اضافه کرد: تلاش داریم یک نظام آموزشی مناسب برای همه رده‌های شوراهای شهر و روستا ایجاد کنیم تا ارتقا جامعه شورایی برای مبنای آموزش شکل بگیرد و سطح تخلفات کاهش و کارآمدی و توانمندی شوراهای اسلامی ارتقا یابد.