تاریخ انتشار: ۷ فروردین ۱۴۰۱ - ۱۲:۰۰

کازرون-مدیر جهادکشاورزی شهرستان کازرون گفت: برداشت محصول باقلا از سطح ۱۷۰ هکتار زمین‌های زیر کشت این شهرستان آغاز شد.

به گزارش خبرگزاری مهر، حمید رشیدی با بیان اینکه کشت باقلا هر سال با شروع فصل پاییز در نیمه دوم مهرماه آغاز می شود گفت: برداشت باقلا در کازرون از اوایل فروردین ماه آغاز و تا اوایل اردیبهشت ماه ادامه دارد که متوسط برداشت باقلای سبز از زمین کشاورزی در کازرون معادل ۱۵تن در هر هکتار است و پیش بینی می شود تا پایان فصل برداشت بیش از ۲هزار و ۵۵۰ تن محصول باقلا در این شهرستان تولید و روانه بازار مصرف شود.

وی افزود: بیش از نیمی از محصول باقلا در خود شهرستان کازرون مصرف شده و نیم دیگر این محصول به برخی از استان های همجوار ارسال می شود و از درآمد زایی خوبی برخوردار است.

رشیدی با اشاره به اینکه این محصول در فصل پاییز کشت شده و از بارندگی های زمستانی جهت آبیاری آن استفاده می شود و نیاز به آبیاری کمتری دارد، گفت: این گیاه برای تثبیت ازت در خاک مفید بوده و بقایای آن هم به عنوان کود آلی در مزارع مورد استفاده قرار می گیرد و باعث افزایش کیفیت خاک می شود.

رشیدی ارقام کشت شده این محصول را شوشتری و دزفولی اعلام کرد و افزود: اشتغال بیش از ۲۵۰۰ نفر با برداشت این محصول فراهم گردیده است،‌ باقلای کشت شده در این شهرستان به دلیل نازک بودن پوست روی میوه و با توجه به طعم و مزه مناسب آن بیشتر بصورت تازه خوری مصرف می شود و مورد اقبال کشاورزان و مصرف‌کنندگان است.