مددجوی کمیته امداد توانست با دریافت مشاوره شغلی و تسهیلات اشتغال‌زایی، یک کارگاه گلیم‌بافی ایجاد کرده و برای خود و ۳۰۰ نفر از اهالی روستای ایجاد درآمد کرده است.

به گزارش خبرنگار مهر، شناخت مزیت‌های نسبی اشتغال در استان‌ها و شهرهای مختلف کشور از چند سال گذشته در دستور کار کمیته امداد قرار گرفته است و حالا این نهاد اطلاعات دقیقی از ظرفیت اشتغال هر منطقه در اختیار دارد که با برنامه‌ریزی بر روی آن می‌تواند مشاغل پایدار و نسبتاً پر درآمد در هر شهر را به متقاضیان کار و مددجویان معرفی کند.

گلیم‌بافی یکی از دسته مشاغل و هنرهایی است که ریشه در تاریخ و فرهنگ کهن این سرزمین دارد. گلیم نوعی فرشینه است با بافتی ساده که با پشم و پنبه و در مواردی با پشم و موی بز بافته می‌شود. نخ‌های تاروپود یک در میان از زیر و روی یکدیگر می‌گذرند. مانند بافت سادهٔ یک سبد. گلیم به‌عنوان یک صنعت دستی زنانه در مناطق عشایری و روستایی ایران رواج دارد.

این هنر در سال‌های اخیر مورد توجه کمیته امداد قرار گرفته تا از این طریق بتواند ضمن درآمدزایی برای مددجویان، زمنیه توانمندسازی و خودکفایی برای آنان را فراهم کند. با توجه به تعهد این نهاد برای ایجاد ۵۰۰ هزار فرصت شغلی در سال آینده، استفاده از ظرفیت هنرهای دستی و به وِیژه گلیم‌بافی می‌تواند بخشی از بازار کار را برای خانواده‌های تحت حمایت فراهم کند.

مددجوی کمیته امداد چندسالی است تحت حمایت این نهاد قرار گرفته است در حوزه گلیم‌بافی اقدام به ایجاد شغل و کارآفرینی کرده است.

وی در این باره گفت: کمیته امداد امام خمینی (ره) در حوزه گلیم‌بافی خیلی به ما کمک کردند زیرا در گذشته که کمیته امداد این کار گلیم‌بافی را راه انداخت ما نه کارگاهی داشتیم و نه نخی در اختیار خود داشتیم ولی کمیته امداد نخ را به صورت رایگان در اختیار ما قرار داد.

این مددجوی خوش‌فکر ادامه داد: کمیته امداد امام خمینی (ره) حتی این کارگاه گلیم‌بافی را هم به صورت رایگان در اختیار ما قرار داد تا ما بتوانیم به ۳۰۰ تا ۴۰۰ نفر از اهالی روستای صالح آباد گلیم‌بافی را آموزش بدهیم.

وی خاطرنشان کرد: اگر کمیته امداد امام خمینی (ره) در انجام و اجرای این کار در کنار ما قرار نمی‌گرفت ما اصلاً موفق نمی‌شدیم که در این مسیر حرکت کرده و گام‌های موفقیت آمیزی را در این مسیر برداریم.

این مددجوی کمیته امداد اضافه کرد: ما مددجویان کمیته امداد از فعالیت‌ها و عملکرد حوزه اشتغال این نهاد بسیار رضایت داریم زیرا با حمایت و پشتیبانی آنها از ما شغل بسیار خوبی را در خانه برای ما ایجاد کردند.

وی تصریح کرد: زنان این روستا آن قدر توانمند و پرتوان شدند که در کنار کار معمول خود که در منزل برای همسر و فرزندان انجام می‌دهند کار گلیم بافی را هم به خوبی انجام می‌دهند.