گرگان- استاندار گلستان با بیان این که توسعه گردشگری آبی نیاز استان، گفت: ساماندهی طولانی‌ترین اثر تاریخی کشور و همچنین پیگیری و تسریع فرآیند ثبت جهانی آن مطالبه و تقاضای جدی گلستان است.

به گزارش خبرنگار مهر، علی محمد زنگانه بعدازظهر یکشنبه در جلسه با دکتر طاهره قیومی، مشاور وزیر میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی اظهارکرد: گردشگری اولویت نخست استان است و توسعه گلستان حتماً با رونق گردشگری رقم خواهد خورد.

استاندار گلستان افزود: در خصوص مباحث جزیره آشوراده رئیس جمهور در سفر به استان دستورات مهمی را صادر کردند که عمده آن‌ها در حوزه گردشگری است و باید با مشارکت سایر دستگاه‌ها این دستورات اجرایی شود و حتماً اجرای این طرح را تا رسیدن به مرحله عملیاتی پیگیری خواهیم کرد.

وی بیان کرد: دیوار بزرگ گرگان یکی از آثار فاخر استان است احیا و ساماندهی طولانی‌ترین اثر تاریخی کشور و همچنین پیگیری و تسریع فرآیند ثبت جهانی آن مطالبه و تقاضای جدی استان است.

دبیر ستاد اجرایی خدمات سفر استان و سرپرست اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی گلستان هم در این جلسه بیان کرد: تاکنون ۶۰۰ مورد بازرسی و بازدید از تاسیسات گردشگری و خدمات رسان به مسافران و گردشگران در استان اجرایی شده است.

رحمان فرمانی افزود: جشن‌های ملی نوروزگاه و جشنواره‌های فرهنگ و اقتصاد در روستا در راستای ایجاد نشاط اجتماعی در استان برپا شده است.

وی اضافه کرد: پویش منفی ۲۰ کیلومتر در سطح استان در حال اجرا است که امید داریم با رعایت آن میزان تصادفات کاهش پیدا کند.