گرمسار- رئیس صنعت معدن و تجارت گرمسار گفت: در سال گذشته۵۵ واحد صنعتی راکد در گرمسار و آرادان شناسایی شد که توانستیم با ارائه تسهیلات ۲۷ واحد را به چرخه تولید بازگردانیم.

زهرا پازوکی در گفتگو با خبرنگار مهر، با بیان اینکه در سال ۱۴۰۰ با شش هزار میلیارد ریال تسهیلات سرمایه در گردش به ۷۶ و احد صنعتی گرمسار و آرادان با هدف ایجاد زمینه ارتقا ظرفیت تولید واحدهای مذکور داده شد، تاکید کرد: احیای ۲۷ واحد صنعتی راکد در شهرستان‌های مذکور از جمله مهمترین اقدامات صورت گرفته در این منطقه است.

وی با بیان اینکه ۲۶ واحد تولیدی و صنعتی راکد و غیر فعال در گرمسار و یک واحد در شهرستان آرادان در سال ۱۴۰۰ به مدار تولید بازگشتند، ابراز کرد: بیشترین مشکل این واحدهای تولیدی، عمدتاً نداشتن نقدینگی و مشکلات مالی بود که با پرداخت تسهیلات دوباره به چرخه تولید برگشتند.

رئیس صمت گرمسار با بیان اینکه با توجه به هدف‌گذاری تعیین شده بر مبنای راه اندازی واحدهای راکد و غیر فعال در سال گذشته از مجموع ۱۱۰ واحد راکد استان سمنان ۵۵ مورد مربوط به شهرستان‌های گرمسار و آرادان شناسایی شد، بیان کرد: ۶۴ راکد در استان به فعالیت خود ادامه داد که ۲۷ مورد تقریباً ۳۵ درصد آن سهم گرمسار و آرادان است.

پازوکی با بیان اینکه با عنایت به اهمیت فعالیت این بنگاه‌ها و همچنین بحث محدودیت منابع بانکی در تأمین مالی در استان سمنان باید در مدیریت اعطای تسهیلات استانی، برنامه‌ریزی مدون در نظر گرفته شود، تاکید داشت: از مجموع ۱۶۰ فقره طرح به بهره برداری رسیده در سال ۱۴۰۰، تعداد ۹۱ فقره مربوط به منطقه گرمسار است.

وی افزود: از مجموع ۲۴۴ طرح با پیشرفت فیزیکی بالای ۶۰ درصد بخش صنعت استان سمنان بیش از نیمی، یا به عبارت دیگر ۱۰۸ واحد به گرمسار و هفت واحد به آرادان اختصاص دارد.