تاریخ انتشار: ۹ فروردین ۱۴۰۱ - ۱۱:۰۱

وکیل حقوقی کسی است که به واسطه یک وکالت نامه رسمی از جانب موکل خود این اجازه را دارد تا در مراجع قضائی و دادگاه‌ها در امور حقوقی مربوط به موکل خود ورود کند.

به گزارش بازرگانی خبرگزاری مهر وکیل حقوقی کسی است که به واسطه یک وکالت نامه رسمی از جانب موکل خود این اجازه را دارد تا در مراجع قضائی و دادگاه‌ها در امور حقوقی مربوط به موکل خود ورود کند. بر اساس قانون در بسیاری از موارد حقوقی نیاز است که خود فرد به زبان قانون و با حقوق خود و دیگران در قانون آشنا باشد. اگر چنین نباشد باید از یک فرد آشنا به قانون و مورد وثوق مراجع قضائی تحت عنوان وکیل پایه یک دادگستری کمک بگیرد.

اما مسئله‌ای که وجود دارد این است که یک وکیل خوب یا مناسب چه ویژگی‌هایی می‌تواند داشته باشد؟ پاسخ به این سوال از این نظر اهمیت دارد که این وکیل حقوقی در تهران است که باید تمامی مراحل قانونی را به وکالت از شما پشت سر بگذارد. اگر این وکیل با این موارد به طور کامل آشنا نباشد و یا نتواند به خوبی از شما در دادگاه دفاع کند عملاً شما بازنده بازی خواهید بود. در حالی که یک وکیل خوب و کارکشته می‌داند که چه طور باید عمل کند تا رأی دادگاه را به نفع شما تغییر دهد. بنابراین انتخاب یک وکیل خوب می‌تواند به معنی برد در یک پرونده حقوقی باشد.

به همین خاطر ما می‌خواهیم بدانیم بهترین وکیل حقوقی تهران چه ویژگی‌هایی باید داشته باشد؟ آیا لزوماً بهترین وکلا بیشترین قیمت‌ها را برای حل یک پرونده حقوقی درخواست می‌کنند؟ یا می‌توان وکیلی مناسب با حق الزحمه ای قابل پرداخت پیدا کرد؟

ویژگی‌های وکیل حقوقی

مسائل حقوقی در قانون کشور ما در دو حیطه جداگانه گنجانده می‌شوند، این مسائل به دو بخش حقوق عمومی و حقوق خصوصی تقسیم می‌شوند. در بخش حقوق عمومی قانون بیشتر به روابط بین نهادها و مردم توجه کرده است. اما در حقوق خصوصی این روابط بین اشخاص است که اهمیت دارد. از نظر حقوق خصوصی هر شخصی که در جامعه زندگی می‌کند حقوق مشخصی دارد و هیچکس نمی‌تواند این حقوق را از او سلب کند. حقوق بین المللی نیز جزئی از مسائل حقوقی محسوب می‌شود که در مواردی مانند روابط بین دولت‌ها، حقوق اشخاص از دید بین الملل و … ورود می‌کند.

بر این اساس می‌توان گفت که یک وکیل حقوقی مناسب برای شما کسی است که در همان حوزه یا نزدیک به حوزه مد نظر شما فعالیت می‌کند. مثلاً اگر شما پرونده‌ای در زمینه حقوق تجارت داشته باشید نمی‌توانید از یک وکیل حقوقی خانوادگی در این زمینه راهنمایی مفیدی بگیرید. بنابراین سابقه کار تخصصی وکیل در حوزه مد نظر شما می‌تواند بسیار در انتخاب یک وکیل یا مشاوره حقوقی کم کننده باشد.

بنابراین قبل از هرچیزی شما باید در ابتدا موضوع پرونده حقوقی را که در دست دارید، بشناسید تا وکیل حقوقی متخصص در ان زمینه را پیدا کنید. شاید انتخاب وکیل حقوقی و یا پیدا کردن یک گزینه مناسب برای شما سخت باشد. گروه وکلای پارسا با در اختیار داشتن بهترین و مجرب‌ترین وکلا می‌تواند شما را در این انتخاب همراهی کند.

این مطلب یک خبر آگهی بوده و خبرگزاری مهر در محتوای آن هیچ نظری ندارد