اردستان-رئیس اداره میراث فرهنگی اردستان از افزایش حضور مسافران نوروزی در این شهرستان خبرداد و گفت‌: تا روز نهم فروردین، بالغ بر ۱۳ هزار نفر در اردستان اقامت کرده اند.

مهدی مشهدی در گفت‌وگو با خبرنگار مهر، اظهار داشت: از چند ماه مانده به سال جدید، چندین جلسه در خصوص اقدامات برای پذیرش و استقبال از مسافران نوروزی برگزار و مقرر شد که کمیته‌های ده‌گانه مربوط به ستاد سفرهای نوروزی وظایف خود را انجام دهند.

وی افزود: از ۱۱ ایستگاه امنیت و سلامتی مصوب در سطح استان اصفهان، یک مورد آن اختصاص به شهرستان اردستان داشت که با همکاری دستگاه‌های مربوطه، در یک مجتمع رفاهی راه‌اندازی شد.

رئیس اداره میراث فرهنگی اردستان تصریح کرد: هدف از راه اندازی ایستگاه امنیت و سلامت این بود که ضمن رفع خستگی و خواب‌آلودگی رانندگان، مسافران با صنایع‌دستی، آثار تاریخی و بازی‌های بومی و محلی شهرستان هم آشنا می‌شوند.

مشهدی خاطرنشان کرد: متأسفانه در روزهای چهارشنبه و پنجشنبه ابتدایی سال، طوفان شدیدی که هواشناسی هم هشدار داده بود موجب آسیب به سازه ایستگاه هواشناسی شد و مجبور شدیم از ادامه فعالیت ایستگاه منصرف شویم.

وی با اشاره به استقبال کم هنرمندان از غرفه صنایع دستی ایستگاه امنیت و سلامت، گفت: توقع داشتیم با توجه به هماهنگی‌ها و جلسات متعددی که در این خصوص داشتیم، افراد و هنرمندان از این غرفه استفاده کنند.

مشهدی تاکید کرد: برپایی چادر خوشامد گویی به مسافران در روز اول نوروز از اقدامات خوشامدگویی شهرستان بود و با حضور تعدادی از مسئولان از مسافران با دادن هدیه و گل استقبال کردیم.

رئیس اداره میراث فرهنگی اردستان ادامه داد: جشن نوروزگاه در بخش‌های مختلف شهرستان و روستاها برگزار و جشنواره صنایع دستی و بازی‌های بومی و محلی در روستای هندوآباد اجرا شد.

مشهدی تصریح کرد: برای اولین بار در شهرستان، آمار قابل توجهی از حضور مسافران نوروزی و گردشگران را شاهد بودیم و تا روز نهم فروردین، بالغ بر ۱۳ هزار نفر در اردستان اقامت کرده‌اند که نسبت به سال‌های گذشته حدود ۸۰ درصد افزایش داشته است.

وی خاطرنشان کرد: آمار بازدید از مکان‌های تاریخی همچون مساجد جامع اردستان و زواره و موزه زواره بوده است که بلیت فروشی انجام شده و بیش از ۷۰ تا ۸۰ هزار نفر نیز از آثار و ابنیه های تاریخی اردستان بازدید داشتند.