رشت- مدیرکل تبلیغات اسلامی گیلان گفت: در تشییع پیکر آیت الله رودباری مردم ولایتمدار گیلان پیوندشان با جامعه روحانیت را به نمایش گذاشتند.

به گزارش خبرنگار مهر، حجت الاسلام سعید مهدوی امروز (چهارشنبه) در مراسم گرامیداشت آیت الله رودباری با اشاره به اینکه علمای اسلام به اقتضای زندگیشان سعی تبلیغ داشتند اظهار کرد: باید رسم‌های زندگی افرادی همچون آیت الله رودباری و آیت الله ری شهری مورد توجه مردم قرار گیرد.

وی به تلاش‌های آیت الله محمدی ری شهری در دفع فتنه در زمان تصدی وزارت اطلاعات اشاره کرد و افزود: ایشان در کنار مسئولیت‌های خود کتاب‌های قوی در زمینه حدیث تألیف کرده اند.

مدیر کل تبلیغات اسلامی گیلان ادامه داد: آیت الله رودباری به اقتضای قدرت، ظرفیت و توان خود مدرسه‌ای ایجاد کرد و در طول ۳۰ سال تلاش کتابخانه امیرالمومنین را تأسیس کرد که توشه‌ای برای آخرت ایشان شد.

وی با اشاره به اینکه خداوند به هرکسی توان و ظرفیتی عطا کرده است، تصریح کرد: گوشه نشینی، درون گرایی و فرد گرایی اصلاً مورد تأیید خدا و پیغمبر نیست. قرآن نیز این روش را نمی‌پسند.

حجت الاسلام مهدوی در ادامه با بیان اینکه برای تثبیت حاکمیت الهی، حجج و رسولان الهی تلاش کرده و می‌کنند، اضافه کرد: آیت الله رودباری و محمدی ری شهری شاگردان امام خمینی بودند و امام راحل به ما یاد داد که قرآن نباید تنها به عنوان یک کتاب، محبوس و مهجور بماند بلکه باید ظهور و بروز کند.

وی با اشاره به ارادت ویژه آیت الله رودباری نسبت به امام راحل، گفت که آیت الله رودباری بارها می‌فرمود که بزرگترین خدمت امام راحل به اسلام و مسلمان تشکیل حکومت اسلامی بود، ادامه داد: متأسفانه برخی چهره سکولاری از حاج آقای رودباری را ارائه دادند که این تأسف برانگیز است.

پاسداشت مردان خدا باید با زیرکی مومنانه همراه باشد

مدیر کل تبلیغات اسلامی گیلان تأکید کرد: فقدان آیت الله رودباری برای همگان حزن انگیز بوده اما از آن بدتر این است که در مجالس ایشان روی اخلاق فردی بیشتر سخن گفته شده است.

وی همچنین با اشاره به پخش مستندی از شبکه باران و پرسش و پاسخ غلطی اتفاق افتاد در آن با آیت الله رودباری، افزود: اگر شبکه بی بی سی می‌خواست شخصیت را تخریب کند به این راحتی نمی‌توانست. در این مستند از آیت الله رودباری سوال می‌شود چرا طی ۳۰ سال گذشته مسئولیتی قبول نکرده اند. ایشان پاسخ دادند من مسئولیت پرورش طلبه را پذیرفتم.

مدیرکل تبلیغات اسلامی گیلان به تلاش استکبار جهانی برای تبلیغ منفی در خصوص روحانیت در طول دوران انقلاب شکوهمند اسلامی اشاره و تصریح کرد: خواسته دشمنان نظام همواره این بوده که روحانیت تنها به تبلیغ دین بپردازد و از قبول مسئولیت‌های سیاسی خودداری کند و معتقدم در جنگ روایت‌ها حتی تجلیل و پاسداشت از مردان خدا باید توأم با زیرکی مومنانه باشد.

حجت الاسلام مهدوی گفت: باید در تکریم علما میزان حضور و اثرگذاری ایشان برای حفظ انقلاب اسلامی، به عنوان یکی از مهمترین فضیلت‌ها در نظر گرفته شود و تنها فقط ذکر خصایص فردی کافی نیست.

وی با اشاره به اینکه شیعه آخر الزمانی باید با بهره گیری از آیات و سیره اولیایی الهی درس زندگی بگیرد، ادامه داد: اهل سعی و تلاش و پیگیری حاکمیت الهی روی زمین و باشیم تا این را به اثبات نرسانیم خداوند نمی‌گذارد آخرین حجت ظهور کند.

مدیر کل تبلیغات اسلامی گیلان با اشاره به تشییع باشکوه آیت الله رودباری در رشت، افزود: در تشییع پیکر آیت الله رودباری مردم ولایتمدار گیلان پیوند خود با جامعه روحانیت را به نمایش گذاشتند.