همدان- مدیرکل دفتر نظارت بر اجرای استاندارد صنایع غیرفلزی سازمان ملی استاندارد ایران گفت: امسال در طرح عیدانه، تمرکز بر نحوه ارائه خدمات به ویژه در حوزه گردشگری و استانداردسازی این حوزه است.

به گزارش خبرنگار مهر، محمد احمدی مقدم در نشست تخصصی ارزیابی اجرای طرح ملی ویژه نوروز (طرح عیدانه) که ظهر چهارشنبه در سالن جلسات اداره کل استاندارد استان همدان برگزار شد، با بیان اینکه طرح‌هایی که در قالب نظارت بر تولید و عرضه از سوی سازمان ملی استاندارد در نظر گرفته می‌شود، طرح‌هایی پیوسته هستند؛ اظهار کرد: طرح عیدانه که مختص نوروز و ایام عید در نظر گرفته شده است، در ۱۵ فروردین ماه به اتمام می‌رسد و پس از آن طرح مربوط به ماه مبارک رمضان آغاز خواهد شد.

وی با بیان اینکه در طرح رمضان نیز نظارت‌ها بر کالاهای اساسی آغاز می‌شود، اظهار کرد: سعی داریم تا کنترل‌ها را در این حوزه ارتقا بخشیم.

مدیرکل دفتر نظارت بر اجرای استاندارد صنایع غیر فلزی سازمان ملی استاندارد ایران با بیان اینکه امسال تمرکز بر نحوه ارائه خدمات به ویژه در حوزه گردشگری و استانداردسازی این حوزه بوده است، اظهار کرد: در طرح عیدانه اداره استاندارد ایمنی، بهداشت و سلامت عمومی کالاهای ساخت داخل، واردات و خدمات مدنظر قرار گرفته است.

احمدی مقدم با تصریح بر اینکه در حوزه خدمات، نظارت‌ها بر بخش گردشگری ویژه بوده است؛ ادامه داد: در این زمینه، هتل‌ها، هتل آپارتمان‌ها، زائر سراها، رستوران‌ها و مراکز فروش موادغذایی مورد بررسی و نظارت قرار می‌گیرند.

تداوم طرح عیدانه تا ۱۵ فروردین ماه

در ادامه، مدیرکل استاندارد استان همدان با اشاره به شعار سال، عنوان کرد: باید به دنبال اشتغالی بود که می‌تواند تثبیت داشته باشد بدین ترتیب، اگر با استانداردهای متقن همراه باشد و با استانداردهای به روز ملی و بین المللی شاهد ارائه کالا و خدمات باشیم، آن تولید و خدمات می‌تواند با قوت پیش رود، از رقبای خود پیشی بگیرد و تولیدی مؤثر و اثربخش داشته باشد.

محمد مددی با بیان اینکه طرح عیدانه اداره استاندارد از ۱۵ اسفندماه ۱۴۰۰ تا ۱۵ فروردین ماه سال جاری ادامه خواهد داشت، گفت: این طرح در راستای استانداردسازی خدمات و صیانت از حقوق مصرف کننده در رستوران‌ها، شبکه توزیع، مهانسراها، زائرسراها و غیره اجرایی شده است.

وی با تصریح بر اینکه در قالب این طرح ارتقای کیفی خدمات دنبال می‌شود، اظهار کرد: ۴ تا ۶ تیم ارزیابی کننده این کار را پیش می‌برند و تاجای ممکن از بخش خصوصی نیز برای پیشبرد مناسب این طرح استفاده شده است.