گرگان- استاندار گلستان گفت: ۱۵۰ میلیارد تومان منابع نقدی برای تامین آب مورد نیاز گرگان اختصاص یافته است.

به گزارش خبرنگار مهر، علی محمد زنگانه عصر چهارشنبه در دیدار با مدیرعامل شرکت سهامی مهندسی آب و فاضلاب اظهارکرد: توجه به وضعیت آب شرب گرگان و آزادشهر ضروری بوده و باید با حفر چاه و راه های انتقال آب، در کوتاه مدت این مسأله شود زیرا در گرگان بیش از ۵۵۰ لیتر بر ثانیه در تابستان کسری آب وجود دارد و خوشبختانه اقدامات تامین آبی شروع شده و ۱۵۰ میلیارد تومان منابع نقدی برای تامین آب مورد نیاز گرگان اختصاص یافته است.

استاندار گلستان افزود: مصوبات حوزه نیرو در سفر ریاست جمهوری به گلستان قابل تقدیر بود و بیش از دو هزار میلیارد تومان اعتبار به ۱۱ طرح و پروژه این حوزه اختصاص یافت.

وی بیان کرد: هزار میلیارد تومان برای تکمیل سد نرماب در نظر گرفته شده که البته تلاش می کنیم در مصوبات تکمیلی هزار میلیارد تومان دیگر هم تخصیص یابد تا شاهد تکمیل و ایجاد شبکه انتقال این سد برای بهره برداری بیش از ۵۴۰ هزار نفر از جمعیت استان در زمینه های شرب، کشاورزی و صنعتی باشیم.

زنگانه ادامه داد: سرمایه گذارانی برای فعال سازی آب شیرین اعلام آمادگی کرده و لازم است وزارت نیرو برای خطوط انتقال اعتباراتی را مدنظر داشته باشد.

وی با بیان این که البته باید تامین آب صنعتی استان هم مورد توجه باشد، گفت: ایجاد شبکه انتقال و استقرار آب شیرین کن برای شهرهای استان بسیار پراهمیت است.

استاندار گلستان بیان کرد: کمک به جابجایی روستاهای حاضر در کاسه سد چایلی می تواند اجرای این پروژه را تسریع کند.