کاشان - سرپرست فرمانداری ویژه کاشان از سفر بیش از یک میلیون نفر در ایام تعطیلات نوروزی تا به امروز به شهرستان کاشان خبر داد.

به گزارش خبرنگار مهر محمدشریف زارعی پیش از ظهر پنج شنبه در مراسم افتتاحیه سی و یکمین اردوی دانشجویان غیرایرانی دانشگاه بین المللی امام خمینی (ره) قزوین که در دانشگاه کاشان برگزار شد، اظهار داشت: شهر کاشان یکی از قدیمی ترین شهرهای ایران است که بیش از هشت هزار سال تمدن دارد و این شهر مملو از آثار میراث فرهنگی و جاذبه‌های گردشگری است.

وی با بیان اینکه کاشان دارای یک منطقه کویری بکر و زیبا است، ابراز داشت: از سویی دیگر این منطقه دارای مناطق کوهستانی و ییلاقی همچون قمصر، نیاسر و برزک است که تنوع آب و هوایی این منطقه را به خوبی نشان می‌دهد.

سرپرست فرمانداری ویژه کاشان از وجود بیش از یک هزار و ۷۰۰ اثر تاریخی و جاذبه گردشگری در این شهر خبر داد و خاطرنشان کرد: ۳۵۰ اثر از این تعداد ثبت ملی شده‌اند و آثاری همچون باغ فین کاشان نیز ثبت جهانی شده‌اند.

وی با اشاره به اینکه کاشان همیشه مورد توجه گردشگران داخلی و خارجی بوده است، گفت: به دلیل وجود تأسیسات مطلوب گردشگری و همچنین موقعیت جغرافیایی مناسب و مهمان نوازی مردم کاشان این شهر یکی از مقاصد اصلی گردشگران است.

زارعی با اشاره به فرارسیدن نوروز ۱۴۰۱ و سفر گردشگران و مسافران نوروزی از سراسر کشور به کاشان افزود: از ابتدای تعطیلات تا به امروز بیش از یک میلیون نفر به شهرستان کاشان سفر کرده‌اند و از مناطق مختلف تاریخی، فرهنگی و گردشگری این شهرستان بازدید کرده‌اند.

وی با اشاره به اینکه یکی از برنامه‌های مهم در سطح شهرستان توسعه گردشگری است، تاکید کرد: یکی از مهمترین ابزارهای رسیدن به این هدف مشارکت‌های مردم و همچنین سازمان‌های مردم نهاد و بخش خصوصی است که امیدواریم با همکاری و همدلی بتوانیم در جهت توسعه این صنعت گام برداریم.

سرپرست فرمانداری ویژه کاشان با بیان اینکه گردشگری سلامت و گردشگری صنعتی دو حوزه مغفول در صنعت گردشگری کاشان است، گفت: یکی از مهمترین راه‌های جذب گردشگر و توریسم خارجی برگزاری همین اردوها برای دانشجویان غیر ایرانی است و از این رو ما از برگزاری اینچنین برنامه‌هایی در کاشان استقبال می‌کنیم.