ارومیه – مدیرکل بهزیستی آذربایجان غربی گفت: با پرداخت وام و تسهیلات کم بهره یک هزار و ۳۱ طرح خوداشتغالی و کارفرمایی طی سال گذشته در استان اجرایی شد.

به گزارش خبرنگار مهر، پروین محمدپوری عصر پنجشنبه در جلسه توسعه مشارکت‌های عمومی آذربایجان غربی افزود: طی سال گذشته چهار درصد بیشتر از تعهد اشتغال مددجویان این نهاد در استان فرصت شغلی برای جامعه هدف ایجاد و هزار و ۷۶۶ نفر شاغل شدند.

وی ادامه داد: در حالی که تعهد اشتغال مددجویان بهزیستی آذربایجان غربی در سال گذشته هزار و ۶۹۸ فقره بود، توانستیم به اشتغال هزار و ۷۶۶ نفری برسیم که ۶۸ نفر بیشتر از پیش بینی ابتدای سال بود.

محمدپوری اضافه کرد: بهره گیری از الگوهای تسهیل‌گری اشتغال ازجمله پرداخت تسهیلات قرض الحسنه قانون بودجه سال ۱۴۰۰، پرداخت تسهیلات از محل اعتبارات اشتغال پایدار روستایی و عشایری، پرداخت حق بیمه سهم کارفرمایی و خویش فرمایی معلولان و نیازمندان، پرداخت جبران عدم کارایی معلولان و صدور مجوز فعالیت برای مراکز و مؤسسات غیردولتی از جمله اقداماتی بود که در این راستا صورت گرفت.

سرپرست اداره کل بهزیستی آذربایجان غربی ادامه داد: طی سال گذشته، ۶۶۸ میلیارد ریال وام ابلاغی از طریق بانک‌های عامل برای مددجویان این نهاد داشتیم که از این میزان ۵۴۵ میلیارد ریال پرداخت شد.

معاون سیاسی امنیتی و اجتماعی استانداری آذربایجان غربی نیز همچنین در این نشست گفت: مشارکت خیّران یکی از ارکان موفقیت بهزیستی استان در کمک به نیازمندان است که باید بیش از پیش تقویت شود.

رضا ابراهیمی افزود: افراد تحت پوشش سازمان بهزیستی نیازمند توجه ویژه هستند و نباید مشارکت خیّران یکی از ارکان موفقیت بهزیستی استان از آنها غافل شد.

وی مشارکت در امور خیریه را توسط مسئولان و مردم ضروری دانست و ادامه داد: خیّران یار و همراه نهادهای دولتی و حاکمیتی در امور خیریه و خدمات رسانی به نیازمندان هستند.

سرپرست معاونت سیاسی امنیتی و اجتماعی استانداری آذربایجان غربی اظهار کرد: با برنامه ریزی دقیق و هدفمند، باید پیگیر رفع مشکلات سازمان بهزیستی و جلب مشارکت خیران بود.

ابراهیمی اضافه کرد: البته باید ساماندهی مشارکت خیّران در حمایت از نیازمندان در دستور کار جدی نهادهای مسؤول قرار گیرد و به موازات آن، توانمندسازی افراد تحت پوشش سازمان بهزیستی به صورت جدی پیگیری شود.