رشت- رئیس پلیس راه گیلان با اشاره به اعمال محدودیت تردد روز طبیعت در استان، گفت: پلیس با تخلفات حادثه ساز برخورد قاطع می کند.

سرهنگ جاور صفاری در گفتگو با خبرنگار مهر با اشاره به در پیش بودن روز طبیعت، اظهار کرد: برای تسهیل در رفت و آمد خودروها تدابیر ترافیکی در روز طبیعت پیش بینی شده است.

رئیس پلیس راه گیلان با بیان اینکه یکی از مهم‌ترین اولویت‌های پلیس در روز طبیعت مدیریت ترافیک، کاهش حوادث و تأمین امنیت ترافیکی مردم و گردشگران است، افزود: استفاده از بالگرد برای رصد برخی محورهای استان یکی از برنامه‌های پیش بینی شده است.

وی با اشاره به اضافه شدن خودروهای جدید به ناوگان پلیس راه گیلان، اضافه کرد: گشت زنی به صورت نامحسوس در سطح جاده‌های استان گیلان و برخورد با رانندگان حادثه ساز با ناوگان جدید انجام می‌شود.

سرهنگ صفاری با بیان اینکه در روز طبیعت از ورود اتوبوس به محور تفرجگاه‌ها جلوگیری به عمل می‌آید، ادامه داد: همچنین به رانندگان توصیه می‌شود از سوار کردن مسافر در قسمت حمل بار خودروی باربری جدا خودداری کنند.

وی با تأکید بر برخورد قاطع با متخلفان و توقیف این خودروها، تصریح کرد: تردد خودروهای سنگین به جز خودروهای حامل مواد سوختی و فاسد شدنی روز ۱۳ فروردین از ساعت ۷ صبح تا ۲۴ شب در محورهای آستارا به اردبیل و رشت - قزوین ممنوع است.