سمنان- استاندار سمنان بابیان اینکه پاک‌سازی محلات استان از معتادان متجاهر در دست اقدام است، گفت: طی دو ماه گذشته ۱۶۱ معتاد متجاهر و بی‌خانمان ساماندهی شدند.

به گزارش خبرنگار مهر، سید محمد رضا هاشمی بعدازظهر یک‌شنبه در نشست مشترک ویدئو کنفرانسی وزرای کشور، کار، تعاون و رفاه اجتماعی و رئیس کمیته امداد امام خمینی (ره) با استانداران سراسر کشور به میزبانی سالن کوثر استانداری سمنان ضمن بیان اینکه پاک‌سازی محلات استان از معتادان متجاهر و بی‌خانمان‌ها در دست اقدام است، ابراز داشت: هدف از این گونه اقدامات ایجاد محیطی امن برای خانواده‌ها و پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی ناشی از اعتیاد است.

وی بابیان اینکه طی دو ماه گذشته بالغ‌بر ۱۶۱ نفر از معتادان متجاهر و بی‌خانمان در استان سمنان جمع‌آوری و ساماندهی شدند، افزود: در اجرای این طرح‌ها نیروی انتظامی، شهرداری‌ها، بهزیستی و کمیته امداد مشارکت خوبی داشتند که این مهم شایان تقدیر است.

استاندار سمنان ضمن بیان اینکه با حمایت سازمان‌ها و نهادهای ذی‌ربط از این تعداد ۹۵ نفر در گرمخانه مدیریت و اسکان داده شدند، ابراز داشت: حضور خیران در این بخش و کمک به اشتغال معتادانی که ترک می‌کنند می‌تواند نقش مهمی در کاهش آسیب‌های اجتماعی داشته باشد.

هاشمی در ادامه تصریح کرد: می‌توان به عنوان پیشنهاد سامانه‌ای برای یکپارچه‌سازی اقدامات و حمایت‌ها به منظور بهره‌گیری هرچه بیشتر از ظرفیت‌های نهادهای حمایتی و سمن‌های مردم‌نهاد در نظر گرفت.

وی بابیان اینکه از ظرفیت اتاق بازرگانی در استان نیز می‌توان به نحو مطلوبی استفاده کرد، افزود: اتاق بازرگانی به عنوان محوریت بخش خصوصی در راستای پیشبرد بهتر امور می‌تواند اثربخش باشد.