بندرعباس - مدیر حوادث دانشگاه علوم پزشکی هرمزگان از خدمات رسانی به ۳۲۹۰ بیمار و مصدوم طی طرح امداد نوروزی خبر داد.

به گزارش خبرنگار مهر، حسین قاسمی عصر یکشنبه در جمع خبرنگاران گفت: در طرح امداد نوروزی، تمامی پایگاه‌های اورژانس ۱۱۵ اعم از ۸۱ پایگاه شهری و جاده‌ای، ۵ پایگاه امداد نوروزی، ۵ ایستگاه سلامت نوروزی، سه فروند شناور آمبولانس دریایی و یک فروند بالگرد اورژانس هوایی با بیش از ۶۰۰ نفر نیروی خبره در آماده باش کامل بوده و از ۲۵ اسفند تا ۱۴ فروردین ماه ۱۴۰۱، سه هزار و دویست بیست و پنج مأموریت، توسط اورژانس ۱۱۵ استان انجام، که طی آن، به سه هزار و دویست و نود بیمار و مصدوم، خدمات پیش بیمارستانی ارائه شده است.

قاسمی در ادامه افزود: در مدت یاد شده ،۹۹۳ حادثه ترافیکی، که منجر به مصدومیت و فوت ۱۳۲۸ نفر شده بود، توسط اورژانس ۱۱۵ استان امدادرسانی شده است.

وی خاطرنشان کرد: تعداد تصادفات امدادرسانی شده در طرح امداد نوروزی ۱۴۰۱ نسبت به نوروز سال قبل ۳.۷ دهم درصد کاهش داشت. اما درصد فوت ناشی از حوادث ترافیکی ۲۵ درصد افزایش (۳۰ فوتی تصادفی) داشته است. در همین راستا ۵۰ حادثه ویژه با ۱۹۶ مصدوم و ۲۶ فوتی توسط ستاد هدایت عملیات بحران پایش و توسط واحد عملیات اورژانس امدادرسانی شده اند.

به گفته وی، بیشترین حوادث ویژه رخ داده به ترتیب عبارت اند از حوادث ترافیکی با تعداد مصدوم بالاتر از ۵ نفر، با فروانی ۲۵ حادثه، ۱۴۰ مصدوم و ۱۴ فوتی و غرق شدگی با فراوانی ۱۵ حادثه، ۱۸ مصدوم و ۸ فوتی. اورژانس دریایی و هوایی به ترتیب ۳۶ و ۱۵ بیمار و مصدوم را از جزایر و شهرستانها به مراکز درمانی مرکز استان انتقال داده اند.