شهرکرد- مدیر کل محیط زیست چهارمحال و بختیاری از ثبت ۱۷۸۳ گونه گیاهی و جانوری مشاهده شده در استان به عنوان ذخایر زیستی خبر داد.

به گزارش خبرگزاری مهر، شهرام احمدی با اشاره به اینکه چهارمحال و بختیاری به دلیل تنوع اقلیمی از غنای زیستی و اکوسیستمی بسیار بالایی برخوردار است، اظهار کرد: انواع گونه‌های گیاهی و جانوری در این اکوسیستم‌ها، معرف بخشی از ذخایر ژنتیکی کشور هستند.

وی با بیان اینکه شناخت ذخایر ژنتیکی و تنوع زیستی، اصل و اساس حفاظت را تشکیل می‌دهد، تصریح کرد: چهارمحال و بختیاری با دارا بودن یک پارک ملی، یک اثر طبیعی ملی، پنج منطقه حفاظت شده و سه منطقه شکار ممنوع، نقش مهمی در حفظ و حراست از ذخایر ژنتیکی دارد.

مدیر کل محیط زیست چهارمحال و بختیاری با اشاره به اینکه تاکنون ۱۷۸۳ گونه گیاهی و جانوری مشاهده شده در استان به عنوان ذخایر زیستی ثبت شده است، افزود: از این تعداد ۱۳۶۰ گونه گیاهی و ۴۲۳ گونه جانوری هستند که در استان مشاهده و به عنوان ذخایر زیستی ثبت شده‌اند.

احمدی با بیان اینکه نوع زیستی در سه سطح تنوع در اکوسیستم‌ها، گونه‌ها و ژن تعریف می‌شود، عنوان کرد: ذخایر ژنتیکی شامل اجزای تنوع زیستی از جمله گیاهان، جانوران، میکروارگانیسم ها و تمام اشکال حیات است.