اصفهان - معاون توسعه و پیش‌بینی اداره کل هواشناسی استان اصفهان از احتمال وقوع تندباد لحظه‌ای و خیزش گردوخاک در غرب و شرق استان از پنجشنبه هجدهم فروردین ماه خبرداد.

نوید حاجی بابایی در گفت‌وگو با خبرنگار مهر با بیان اینکه وزش باد تا اواسط هفته جاری پدیده غالب استان است، اظهار داشت: این پدیده روزهای پنجشنبه و جمعه (هجدهم و نوزدهم فروردین ماه) شدت می‌گیرد که در نیمه شرقی استان با خیزش گرد و خاک محلی همراه خواهد بود.

وی افزود: وزش باد شدید و تندباد لحظه‌ای روز پنجشنبه نواحی غرب و جنوب استان و روز جمعه شرق اصفهان و شنبه هفته پیش رو سراسر استان را در می‌نوردد و احتمال شکستن درختان فرسوده، نهال‌ها و آسیب به سازه‌های موقت مانند گلخانه‌ها و تابلوهای تبلیغاتی و کاهش کیفیت هوا به ویژه در مناطق درگیر وجود دارد.

معاون توسعه و پیش بینی اداره کل هواشناسی استان اصفهان با اشاره به افزایش یک تا ۲ درجه‌ای دمای هوا در ۲۴ ساعت آینده، گفت: بیشینه دمای هوای کلانشهر اصفهان در گرم‌ترین ساعات امروز به ۳۲ درجه سانتیگراد بالای صفر و کمینه آن بامداد فردا به ۱۲ درجه سانتیگراد بالای صفر می‌رسد.

حاجی بابایی اضافه کرد: خوروبیابانک با دمای ۳۶ درجه سانتیگراد بالای صفر و بوئین و میاندشت با دمای یک درجه سانتیگراد زیر صفر به ترتیب گرم‌ترین و سردترین نقاط استان پیش‌بینی می‌شود.