اهواز- استاندار خوزستان بر ضرورت جذب اعتبارات و تسهیلات لازم برای تولید دانش بنیان تاکید کرد و گفت: استان باید از مسیر روزمرگی خارج شود.

به گزارش خبرنگار مهر، صادق خلیلیان ظهر امروز سه‌شنبه در نشست شورای برنامه‌ریزی خوزستان که با حضور مسؤولان دستگاه‌های اجرایی برگزار شد، ضمن تاکید بر ضرورت جذب اعتبارات و تسهیلات لازم برای تولید در استان بیان کرد: در این نشست همچنین بر موضوع جذب اعتبارات و تسهیلات برای تولید بر پایه دانش الزامات لازم صورت گرفت.

خلیلیان خطاب به مسئولان دستگاه‌ها افزود: طرح‌هایی در اولویت قرار گیرد که دانش بنیان و اشتغال‌زا باشند چون استان باید از مسیر روزمرگی خارج شود.

وی با اشاره به مصوبات حاصل از این نشست گفت :١۶۲ طرح با اعتبار یک هزار و ۶۵۰ میلیارد تومان از تبصره ۱۸ تصویب شد که باعث ایجاد اشتغال و توسعه در استان می‌شود.

استاندار خوزستان بر رفع مشکلات با برنامه‌ریزی و ظرفیت‌ها تاکید کرد و گفت: ساخت بیمارستان اندیکا یکی از اولویت‌های این شهرستان است.

خلیلیان بر فعالیت‌های صورت گرفته در اندیکا پس از زلزله اخیر در این شهرستان اشاره کرد و افزود: اقدامات خوبی در ۶ ماه گذشته به خصوص در بحث ساخت خانه انجام شده است.

وی ضمن ابراز امیدواری از روند ساخت و بازسازی منازل آسیب‌دیده در اندیکا تصریح کرد: امید است تا پایان خردادماه کار بازسازی و ساخت خانه‌های آسیب دیده از زلزله اندیکا تکمیل شود.

استاندار خوزستان در ادامه برنامه‌ریزی منسجم در بخش‌های مختلف کشاورزی، صنعت و دیگر دستگاه‌ها برای مسیر راه در سال جاری و سال‌های آینده را ضروری دانست و گفت: برنامه آمایش سرزمینی یکی از مسائلی است که باید به صورت جدی در استان به آن توجه و بر اساس آن برنامه‌ریزی شود.

خلیلیان بر تکمیل زنجیره‌های پایین دست نفت و گاز به عنوان یکی از سیاست‌های دولت در استان تاکید و اضافه کرد: جهاد کشاورزی نیز وظیفه دارد الگوی کشت در سطح استان را ارائه دهد.

وی با اشاره به سرمایه‌گذاری بر پایه دانش برای افزایش بهره‌وری گفت: لازمه این سرمایه‌گذاری‌ها حرکت فناورانه است و طرح‌هایی باید اولویت داده شود که دانش‌بنیان باشند.