ساری- تهیه کننده و کارگردان مستند مایسا از آماده شدن این مستند برای اکران و حضور در جشنواره های ملی و بین المللی خبر داد و گفت: مایسا مطابق اصول حرفه ای فیلمسازی تولید شد.

علیرضا صبوری در گفتگو با خبرنگار مهر درباره مستند مایسا با بیان اینکه از دیرباز به فرهنگ و آداب رسوم قوم ترکمن علاقمند بودم، افزود: از زمان نوجوانی فیلم‌های بسیاری از این اقلیم دیده بود که سمندر، شیلات، گزل یا مستندهایی چون اسب، فرش، ترکمن ساخته زنده یاد خسرو سینایی واین اواخر مستند «آتلان» که فیلم‌های خوبی بودند و مرا جذب خود کردند.

وی افزود: در مدت دو سالی که به گرگان مهاجرت کردم، چندین سفر به بندر ترکمن، گمیشان، آق قلا، گنبد و روستاهای اطراف داشتم و به تحقیقات میدانی و کتابخانه ای پرداختم و بارها با مردم، هنرمندان و بزرگان این دیار نشست و برخاست داشتم.

وی با عنوان اینکه ترکمن‌ها مردمانی مهربان، متعهد و در عین حال جدی هستند، اما برای مستند سازی به آسانی نمی‌توان در آنها نفوذ کرد مگر آنکه بتوان اعتماد آنها را جلب کنید، گفت: داستان مایسا از جایی شکل گرفت که من به چند عروسی دعوت شدم و جذابیت‌های فراوان بصری و موضوعی که در سنن و فرهنگ ازدواج ترکمن‌ها وجود داشت من را جذب کرد تا مستندی در این باره بسازم.

صبوری یادآور شد: مایسا فیلمی است که عوامل سازنده از ساخت آن لذت بردند و به یقین برای مخاطب هم دلنشین خواهد بود. وخوشبختانه با حضور پیشکسوتانی چون «مراد تورانی» و «فرشید کلته» سختی‌های تولید برای ما هموار شد.

این فیلمساز با عنوان اینکه فیلمبرداری کار دو هفته ولی تدوین کار قریب به چهار ماه طول کشید، افزود: مایسا اولین مستند من است که سروشکل آن مطابق اصول حرفه‌ای فیلمسازی ساخته شد، به همین خاطر امید فراوانی به درخشش آن در جشنواره‌های ملی و بین المللی داریم و هم اکنون طراحی پوستر و ساخت تیزر آن در دست انجام است.

در مستند مایسا علی رضا صبوری نویسنده، تهیه کننده و کارگردان و فرح حنیفه نژاد مشاور کارگردان است، همچنینمشاور فنی مهدی زمان پور کیاسری، فیلمبردار: محمد جواد محمدی، صدابردار: سید حسین موسوی تاکامی، دستیار فیلمبردار و نور پرداز: نیما صبوری، تدوین: رامین رحمانی، صداگذار: شاهین خاکپور، تصحیح رنگ و نور و زیر نویس: مهیار یاور، مجری طرح و سرمایه گذار: دکتر رضا عابدی، مدیر تولید: آسیه بناییان، پشتیبانی تولید: استاد مراد تورانی. فرشید کلته، پشتیبانی فنی: شهرام شریعتی، تدارکات: حسین شیروانی. حسین علی پور. مرضیه عطایی، عکاس و تصویربردار پشت صحنه: نگین صبوری است.